نوشابه و هورمون های جنسی

نوشابه و هورمون های جنسی دختران: تاثیر نوشابه بر هورمون های جنسی دختران. طبق آخرین تحقیقات مشخص شده است. که با مصرف بیشتر نوشابه نوجوانان بخصوص دختران مستعد ابتلا به بلوغ زودرس خواهند شد. و دچار مشکلات هورمونی  و عدیده ای از این قبیل نیز خواهند شد!.

متخصصان آمریکایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند. دخترانی که میزان زیادی نوشابه مصرف می‌کنند. نسبت به دیگر همسالان خود سریع‌تر وارد دوران بلوغ می‌شوند.

متخصصان دانشگاه هاروارد در بررسی انجام شده روی 5600 دختر 9 تا 14 سال در فاصله سال‌های 1996 تا 2001 میلادی دریافتند. افرادی که در روز بیش از 1.5 وعده نوشابه مصرف می‌کنند نسبت به دیگر همسالان خود که این میزان مصرف نوشابه را ندارند. حدود دو ماه زودتر اولین عادت ماهانه خود را تجربه می‌کنند.

نوشابه و هورمون های جنسی

یکی از محققان این مطالعه گفت:

شروع پیش از موعد عادت ماهانه فاکتور خطرزایی. برای ابتلا به افسردگی در آینده و خطر ابتلا به سرطان پستان است. نوشابه و هورمون های جنسی

همچنین در این بررسی مشخص شد. متوسط سن شروع دوران عادت ماهانه در دخترانی که از این نوع نوشیدنی مصرف می‌کنند. در سن 12 سال و هشت ماهگی اتفاق می‌افتد. در حالیکه این رقم برای افرادی که میزان پایینی از مصرف نوشابه را دارند 13 سالگی است. به گفته محققان دلیل تاثیر مصرف نوشابه روی شروع زود هنگام دوران قاعدگی مشخص نیست. اما باید به نقش مواد قندی روی بروز این وضعیت توجه کرد.

نوشابه و هورمون های جنسی

آیا ارتباطی بین نوشابه و اختلال نعوظ وجود دارد؟
آیا کوکاکولا برای شما مضر است؟

مردم نوشیدنی های شیرین را عامل مهمی در بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت نوع 2 و پوسیدگی دندان می دانند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن یک قوطی کوکاکولا می تواند در عرض یک ساعت اثرات مخربی بر بدن داشته باشد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود نیمی از جمعیت ایالات متحده منبع در هر روز حداقل یک نوشیدنی شیرین می نوشند. بزرگسالان جوان منظم ترین مصرف کنند گان نوشیدنی های شیرین هستند.

وجود دارد 37 گرم شکر اضافه شده، که معادل تقریباً 10 قاشق چایخوری در یک قوطی کوکاکولا است.

برای سلامتی مطلوب، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مصرف را توصیه می کند بیش از 6 قاشق غذاخوری شکر اضافه شده است. روزانه با نوشیدن تنها یک وعده کوکاکولا در روز، فرد به راحتی از این مقدار فراتر می رود.

یک مطالعه در سال 2015 سالانه 184000 مرگ و میر جهانی را به مصرف نوشیدنی های شیرین نسبت می دهند.

در این مقاله به تاثیرات کوکاکولا بر بدن می پردازیم.

 

اثرات بر بدن

قند موجود در کوکاکولا می تواند به بسیاری از بیماری ها کمک کند.
اینفوگرافیک داروساز انگلیسی نیراج نایک نشان می دهد که یک قوطی 330 میلی لیتری کوکاکولا می تواند در عرض 1 ساعت پس از مصرف به بدن وارد کند. نایک اینفوگرافیک را بر اساس تحقیقات نویسنده بهداشت وید مردیت استوار کرد.

شیرینی شدید کوکاکولا ناشی از محتوای قند بالای آن باید به محض ورود به بدن فرد را وادار به استفراغ کند. با این حال، اسید فسفریک موجود در نوشیدنی شیرینی آن را کاهش می‌دهد و به افراد امکان می‌دهد نوشیدنی را کم نگه دارند.

Naik توضیح می دهد که سطح قند خون در عرض 20 دقیقه پس از نوشیدن کولا به طور چشمگیری افزایش می یابد و باعث انفجار انسولین می شود . سپس کبد مقادیر بالای قند را به چربی تبدیل می کند.

اثرات مشابه هروئین

در عرض 40 دقیقه، بدن تمام کافئین کولا را جذب می کند. این کافئین باعث گشاد شدن مردمک ها و افزایش فشار خون می شود . در این مرحله، کوکاکولا گیرنده های آدنوزین در مغز را مسدود کرده و از خواب آلودگی جلوگیری می کند.

تنها 5 دقیقه بعد، تولید دوپامین افزایش یافته است. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که به کنترل مراکز لذت و پاداش مغز کمک می کند. بر اساس اینفوگرافیک، نحوه تحریک کوکاکولا به این مراکز با اثرات هروئین قابل مقایسه است. میل فرد به نوشیدن قوطی دیگر را تحریک می کند.

یک ساعت پس از نوشیدن نوشیدنی، کاهش قند شروع می شود و باعث تحریک پذیری و خواب آلودگی می شود. بدن آب کولا را به همراه مواد مغذی حیاتی در ادرار پاک می کند.

اینفوگرافیک نه تنها در مورد کوکاکولا بلکه در مورد تمام نوشیدنی های گازدار کافئین دار نیز صدق می کند.

کوکاکولا 

مصرف منظم این نوشیدنی ها در مقادیر بالایی که در کوکاکولا و سایر غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده یافت می شود می تواند منجر به افزایش فشار خون، بیماری قلبی ، دیابت و چاقی شود . با این حال، مقدار کمی از آن گاهی اوقات هیچ آسیب بزرگی ندارد. کلید اعتدال است!

سخنگوی کوکاکولا در بیانیه‌ ای مطبوعاتی می‌ گوید که کوکا «کاملاً بی‌ خطر برای نوشیدن است و می‌ توان از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی لذت برد».

نکاتی برای دختران جوان