نماد سایت متخصص زنان سقز

گواهی سلامت پرده بکارت در سقز

گواهی سلامت سقز

گواهی سلامت پرده بکارت در سقز

گواهی سلامت پرده بکارت در سقز : این گواهی یکی از مواردی است که امکان دارد. در زمان ازدواج خواست برخی از خانواده ها باشد. در قانون کشور جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع الزامی برای صدور گواهی سلامت پرده بکارت وجود ندارد .در صورت وجود یا عدم وجود این گواهی، از ملزومات ضروری برای ازدواج حساب نمی شود.

گواهی سلامت پرده بکارت چیست؟

برای صادر شدن گواهی سلامت پرده بکارت باید شرایط زیر رعایت شود:
۱.  مثل  دیگر گواهی های پزشکی، احراز هویت خانم می باشد. اگر دختر خانمی فقط برای انجام معاینه به پزشک متخصص مراجعه نماید، احتیاجی به احراز هویت خانم نمی باشد. ولی اگر درخواست صدور گواهی سلامت پرده بکارت از سوی دختر خانم باشد، حتما پزشک متخصص باید هویت دختر خانم را احراز کند.

۲. در معاینات از سوی پزشک متخصص زنان که در مورد سلامت پرده بکارت انجام می گیرد. در هر شرایطی ضروری است که پزشک متخصص زنان رضایت دختر خانم مورد معاینه را ثبت کند. حتی اگر این معاینه پرده بکارت به درخواست مراجع قضایی ابلاغ شود. و اگر دختر خانم بنا به هر دلیلی اعلام کند که به انجام معاینه رضایت نخواهد داشت.، پزشک متخصص یا خانواده وی نمی توانند دختر خانم را اجبار به انجام این معاینه نمایند. و پزشک متخصص زنان باید در پاسخ به مرجع قضایی اعلام نماید. که به خاطر همکاری نکردن و عدم رضایت دوشیزه، امکان انجام معاینه سبب نشده است.

۳.  حتما ضروری می باشد که این گواهی تاریخ و زمان دقیق انجام معاینه را دارا باشد. تا جلوگیری از هرگونه سوء استفاده شود. و مناسب تر می باشد. که تاریخ به عدد و هم به حروف نوشته گردد.

به عنوان مثال:

اگر دختر خانمی با همراهی پدر خود جهت اخذ این گواهی در ساعت 17:30 بعدازظهر توسط پزشک متخصص زنان معاینه شد، پزشک متخصص زنان باید در گواهی سلامت پرده بکارت ساعت دقیق انجام معاینه را به همراه تاریخ به حروف هم به عدد بنویسد. تا سبب جلوگیری هرگونه سوء استفاده شود.

۴. گواهی سلامت پرده بکارت حتما باید در دو نسخه نوشته شود. یک برگه آن به خود دختر خانم مورد معاینه تحویل داده شود و یک برگه دیگر نیز پیش پزشک متخصص زنان، در پرونده پزشکی خانم باقی بماند.

۵. نمونه متن گواهی سلامت دوشیزگان

به این صورت نوشته می شود: “در تاریخ … و ساعت … صاحب عکس فوق به هویت خانم … با شماره ملی … مراجعه و پس از احراز هویت، پرده بکارت وی معاینه گردید و … .”

۶. گواهی سلامت پرده بکارت باید به خود دختر خانم مورد معاینه تحویل داده شود و امضاء و اثر انگشت دوشیزه درج گردد. ولی اگر دختر محجور باشد. امکان دارد به ولی یا قیم دختر، گواهی تحویل داده شود.

۷. پزشک متخصص زنان میتواند شرط کند، که اگر در انجام معاینه مشکل خاصی دیده شود، و یا اینکه احتیاج به تخصص خاصی نیاز شود، معاینه را انجام ندهد و یا گواهی صادر نشود و امکان اجبار پزشک متخصص زنان برای صدور گواهی بکارت قبل از ازدواج نیست.

۸. گواهی بکارت فقط جهت دخول به (عضو تناسلی زنانه) واژینال صادر می شود. و معاینه مقعد دختر فقط در شرایط خاص و توسط پزشکی قانونی انجام می گیرد.

۹. بخاطر اینکه این گواهی بسیار مهم می باشد. بهتر می باشد که چند پزشک متخصص به اتفاق این معاینه را انجام دهند تا اصلا شک و شبهه ای در زمان صدور گواهی سلامت قبل از ازدواج وجود نداشته باشد.

آزمایش بکارت قبل از ازدواج اجباری است ؟

آزمایش بکارت قبل از ازدواج اجباری است ؟ : طبق قانون جمهوری اسلامی ایران اصلا اجباری برای دوشیزه در داشتن این گواهی وجود ندارد و کسی نمیتواند دختر خانم را اجبار به انجام این معاینه کند. و حتی شخصی دوشیزه را تهدید و مجبور به انجام این معاینه کند. در صورت اجبار یا تهدید دختر خانم  میتواند به مراجع قضایی شکایت کند.

معاینه پرده بکارت در صورت تجاوز چگونه است؟

خدایی نا کرده! در صورت تجاوز حتما و سریعا به پزشکی قانونی شهر خود مراجعه کنید. و خانواده ها و شخص قربانی از پیگیری این موضوع ترس نداشته باشند.

ترمیم پرده بکارت

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

هم اکنون خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده (جراح و متخصص زنان) در سقز کردستان این گواهی سلامت بکارت قیل از ازدواج را صادر می کنند. چنانچه شما هم نیاز به این گواهی دارید می توانید با شماره  ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸  تماس بگیرید.

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

خروج از نسخه موبایل