نماد سایت متخصص زنان سقز

ترمیم پرده بکارت

بهترین دکتر پوست در سقز

ترمیم پرده بکارت

ترمیم پرده بکارت : نحوه تشخیص پرده بکارت و جراحی ترمیم پارگی آن | غشاء باریکی که دور دهانه واژن را احاطه می کند. پرده بکارت یا هایمن نام دارد.

این پرده دارای شکل های مختلفی است. و شایع ترین نوع آن را می توانیم. مثل هلال ماه در نظر بگیریم که در دختران جوان دیده می شود.

ترمیم پرده بکارت در سقز

توسط پرده هلالی اجازه خروج جریان خون از واژن ی داده می شود. جدیدا در سراسر جهان، پرده بکارت یا دوشیزهگی تبدیل به یکی از مسائل مهم گردیده است. و دانستن آگاهی در این موضوع می تواند برای هر خانمی امری مهم تلقی گردد. در این نوشتار قصد داریم. نحوه تشخیص پرده بکارت و جراحی ترمیم پارگی پرده بکارت را بررسی کنیم.

آشنایی با دلایل پارگی پرده بکارت

قبل از امر ازدواج، بسیاری از دوشیزگان قصد تعیین نوع پرده بکارت یا ثابت کردن باکره بودن خود را دارند. مواردی نیز باعث از بین رفتن پرده بکارت به صورت ناخواسته می شود. پرده بکارت می تواند سبب پارگی بدون داشتن رابطه جنسی و دلیل های متعدد دیگر شود.

 به بعضی از این علل در زیر اشاره می کنیم.

  • به کار بردن تامپون
  • ژیمناستیک
  • اسب سواری

قطعاً نباید به علل ناخواسته، که باعث پارگی پرده بکارت شدند، دچار افسردگی شپید. یا امر ازدواج را به خطر ببینید. می توانید با مراجعه به متخصص زنان و زایمان برای تشخیص پرده بکارت، دلیل پارگی برده بکارت و تیز ترمیم پرده بکارت نمود. علاوه بر این، امکان بروز خونریزی های شدید در دختران بعد از رابطه جنسی، در صورت وجود عارضه هایی مانند: سرطان دهانه رحم، سرطان رحم، پولیپ دهانه رحم، سوزاک، کلامیدیا، عفونت قارچی واژن، تریکومونیازیس، پولیپ رحم، واژینیت، فیبروم و آندومتریوز امکان دارد.

مرکز زیبایی سقز

تشخیص پرده بکارت از نظر ساختار و شکل

پرده بکارت دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه بیان می شود:

  1. پرده بکارت تیغه ای
  2. پرده بکارت مسدود
  3. پرده بکارت با سوراخ های ریز

معرفی پرده بکارت تیغه ای:

پرده بکارت دیواره دار یا تیغه ای به شکل غشاء باریکی است. که یاعث تقسیم دهانه واژن به دو قسمت به همراه نوار بافتی که در وسط آن قرار دارد می گردد. دختر خانم های جوان با پرده بکارت تیغه ای به سادگی قادر به گذاشتن تامپون درون واژن و خارج کردن آن نمی باشند.

معرفی پرده بکارت مسدود:

امکان تشخیص پرده بکارت مسدود یا فاقد سوراخ از زمان تولد همیشه هست، اگرچه به صورت کلی تشخیص آن در زمان نوجوانی شکل می گیرد. با توجه به پوشاندن کامل دهانه واژن به وسیله پرده بکارت مسدود، امکان خارج شدن خون قاعدگی از واژن وجود نخواهد داشت. در نتیجه این پرده باعث برگشت خون به واژن می شود. و بیشتر اوقات با ایجاد توده ای درون شکم، کمردرد و شکم درد را در پی خواهد داشت.

آشنایی با پرده بکارت با سوراخ های ریز:

این پرده بکارت کاملا قادر به پوشاندن روی دهانه واژن خانم های جوان هست. معمولاً امکان خارج شدن آسان خون قاعدگی، با وجود کوچک بودن این سوراخ ها وجود دارد.

دلایل پاره شدن پرده بکارت و ترمیم پرده بکارت در سقز

برای دختران جوان و نوجوان، اهمیت پرده بکارت زمانی روشن می شود. که این پرده سبب پارگی شود. یا سوراخ بگردد. یا به اندازه ای ضخیم باشد که امکان پوشاندن کل دهانه واژن را داشته باشد. امکان پارگی پرده بکارت هنگام نخستین نزدیکی یا به خاطر استفاده پیوسته تامپون، ورزش های سنگین، استفاده از اسپکولوم برای. معاینه واژن، تنبیه بدنی، وارد شدن ضربه و آسیب دیدگی یا تجاوز وجود خواهد داشت. با اینکه علت پارگی پرده بکارت روشن است، ولی سؤال اینجاست که چطور  می شود. به ترمیم پرده بکارت پرداخت.

نحوه اثبات باکره بودن

به باور بسیاری افراد، دوشیزه بودن را می شود. دست نخورده بودن پرده بکارت بدانیم. اما همیشه این چنین تصوری درست نیست. فقط داشتن رابطه جنسی را نمی توانیم تنها علت سوراخ شد گی یا پارگی پرده بکارت بدانیم. و بعضی وقت ها امکان پارگی این پرده پیش از نخستین دخول امکان دارد.

تعدادی مواردی که باعث پارگی پرده بکارت می شوند عبارتند از:

  • معاینه واژن با اسپکولوم
  • به کار بردن تامپون
  • انواع آسیب دیدگی ها
  • همچنین همه دختران دارای پرده بکارت نیستند

احتمال نبود پارگی پرده بکارت و عدم خونریزی بعد از نردیکی

برای ثابت کردن باکره بودن دختران، پرده بکارت به تنهایی نمی تواند معیار مناسب و مطمئنی حساب شود، چرا که امکان عدم وجود پرده بکارت در قسمت خارجی اندام تناسلی زنانه به شکل مادرزادی وجود دارد. همچنین امکان عدم خونریزی پس از نخستین رابطه جنسی نیز هست. نیز احتمال عدم پارگی پرده بکارت بعد از مقاربت نیز امکان خواهد داشت. به این دلیل، نمی توانیم برای ثابت کردن دوشیزهگی، سالم نبودن پرده بکارت را علت محکمی بدانیم.

نحوه تشخیص پرده بکارت سالم

نحوه تشخیص پارگی پرده بکارت کار آسانی می باشد. و احتیاجی به مراجعه به دکتر متخصص زنان و زایمان نیست.

شما می توانید برای چک و تشخیص پرده بکارت سالم مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا  خود با آب و صابون شستشو دهید. و در صورت نیاز از دستکش استفاده کنید. و بعد کمی انگشت خود را چرب کنید.

2- روی یک صندلی نشسته و در حالی که آینه در ست دارید، پا ها  را باز نمایید. آینه را جلوی واژن خود قرار دهید. که دید کامل داشته باشید. برای دید مناسب، زاویه آینه را برای دید خود تنظیم نمایید. در این مرحله، با انگشت وسطی و اشاره لب ‌های واژن را باز فرمایید. تا دهانه واژن باز بشود و رحم قابل دیدن باشد و شما بتوانید داخل آلت تناسلی زنانه خود را ببینید.

3- بعد از اینکه لب های واژن را باز کردید، پرده بکارت آشکار می شود. این پرده که پایین دهانه رحم قرار دارد، معمولا بافت نازکی دارد و به شکل هلالی است. باید ذکر کنیم که پرده بکارت در همه دوشیزه ها به یک شکل و اندازه نمی باشد.

زمان مناسب برای ترمیم بکارت

4- اگر موفق نشدید به این شیوه پرده بکارت را ببینید، باید انگشت وسطی را خیلی آرام به دهانه رحم فرو کنید تا بتوانید پرده را لمس کنید. اگر تا دو بند انگشت را داخل رحم فرو نمودید و هیچ دردی حس نکردید و به آسانی انگشت خود را حرکت دادید، یعنی پرده بکارت پاره است.

5- دست‌ ها را بعد از چک و تشخیص پرده بکارت پاره یا سالم حتما با آب و صابون بشویید.

6- پزشک متخصص زنان هم برای بررسی پارگی پرده بکارت، از آزمایش دو انگشت و یا تست باکرگی بهره می گیرد.

بازسازی و یا ترمیم پرده بکارت در سقز | سوالات ترمیم بکارت

در حقیقت ترمیم پرده بکارت با شیوه هایمنوپلاستی انجام می شود. باید متوجه باشید که ترمیم پرده بکارت و یا همان حلقه هایمن با روش های مختلف جراحی انجام می شود. در برخی از فرهنگ ها ختنه زنان یک سنت محسوب می شود. اما در فرهنگ ایران، ترمیم پرده بکارت جزء سنت نیست. و فقط برای رفع مشکل ازدواج انجام می‌ گیرد.

معرفی روش ‌هایی جهت ترمیم پرده بکارت در سقز

روش الوپلنت

گاهی اوقات از یک نوع ماده زیستی در این شیوه کمک می گیرند. در حقیقت شیوه الوپلنت یک روش موقتی است. که کمی قبل از ازدواج انجام می شود.

روش ترمیم ساده

در این شیوه که طی بی حسی موضعی انجام می شود، بقایای پرده تا حدی به یکدیگر نزدیک می گردند. و شکاف را پرده می دوزند تا پارگی معلوم نشود.

واژینوپلاستی

این شیوه یک جراحی مهم به محسوب می شود، عمل تنگ کردن واژن نیز نام دارد. که در این عمل جراحی درون غشا واژن یک برش ایجاد می دهند. و دو طرف واژن دوخته می ‌شود. گاها این شیوه جراحی مدت زمان طولانی قبل از ازدواج باید انجام شود. تا به خوبی بهبود یابد. این عمل جراحی به شیوه سرپایی و تحت دریافت آرام ‌بخش درون وریدی انجام می گیرد. و تقریبا حدود دو ساعت به طول می‌ انجامد. خانم 24 ساعت بعد می ‌تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد. بخیه ‌ها نیز از نوع جذبی می باشند و نیازی به کشیدن نیست.

هزینه ترمیم پرده بکارت چه قدر است؟

هزینه این ترمیم زیبایی یا دوختن پرده بکارت با توجه به نوع هایمن خانم ها و زمان جراحی متغیر می باشد.

 

2021-12-22T21:24:09+03:30

سندرم تخمدان پلی کیستیک

2021-12-22T21:24:09+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

2021-12-23T08:08:14+03:30

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

2021-12-23T08:08:14+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

2021-12-22T21:25:11+03:30

نقطه جی در زنان

2021-12-22T21:25:11+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

2021-12-22T21:24:44+03:30

علت درد هنگام نزديكی

2021-12-22T21:24:44+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

2021-12-22T21:23:28+03:30

تمرینات کگل

2021-12-22T21:23:28+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

2021-12-22T21:24:27+03:30

زایمان

2021-12-22T21:24:27+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

خروج از نسخه موبایل