• ترمیم سیستوسل و رکتوسل یا APR

جراحی APR درمان افتادگی مثانه

جراحی APR درمان افتادگی مثانه : Anterior and Posterior Vaginal Wall Repair این روش درمانی یک نوع جراحی است که حمایت طبیعی دیواره های واژن را بازیابی می کند. در طول این جراحی ، جراح برشی (برش) در دیواره بالا یا پایین واژن ایجاد می کند و سپس بافت های قوی تری را که در زیر پوست نرم و داخل واژن قرار دارند ، به هم می چسباند. سپس پوست نیز ترمیم شده و به هم دوخته می شود. در این جراحی از مش مصنوعی استفاده نمی شود. اگر شما و پزشک خود در این مورد صحبت کرده اید و آن را بخشی از برنامه جراحی خود قرار داده اید ، ممکن است از پیوند بافت بافتی استفاده شود.

ترمیم سیستوسل و رکتوسل یا APR (سیستوسل یا افتادگی مثانه و رکتوسل یا افتادگی رکتوم)

جراحی ای پی ار

افتادگی مثانه چیست؟

پرولاپس یا افتادگی قدامی مثانه، که با نام سیستوسل شناخته می‌شود، هنگامی که بافت حمایتی بین مثانه و دیواره واژن در خانم‌ها ضعیف و کشیده شود، اتفاق می‌افتد و منجر به بیرون زدگی مثانه به داخل واژن می‌شود. این نوع بیرون زدگی را پرولاپس مثانه نیز می‌گویند. کشیدگی عضلات حمایت کننده‌‌ی ارگان‌های داخلی لگن ممکن است منجر به افتادگی قدامی شود. علل کشیدگی عضلات می‌تواند شامل زایمان طبیعی یا همراه با یبوست مزمن، سرفه شدید یا بلند کردن اجسام سنگین باشد. همچنین افتادگی قدامی پس از یائسگی، هنگامی که سطح استروژن کاهش می‌یابد، باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

هنگامی که بافت حمایتی بین مثانه و دیواره واژن در خانم‌ها ضعیف و کشیده شود، پرولاپس یا افتادگی قدامی مثانه اتفاق می‌افتد و منجر به بیرون زدگی مثانه به داخل واژن می‌ شود.

درمان غیر جراحی اغلب در درمان افتادگی‌ های خفیف تا متوسط مؤثر است؛ اما در موارد شدید با عمل جراحی، واژن و سایر ارگان‌ های موجود در لگن را در محل مناسب قرار می‌ دهند.

افتادگی خفیف یا درجه 1 زمانی است که مثانه به اندازه‌‌ی کم به سمت واژن برآمده شده است. در افتادگی درجه 2، برآمدگی مثانه به دهانه‌‌ی واژن می‌ رسد و افتادگی درجه 3 که پیشرفته ترین نوع است، زمانی که مثانه از دهانه واژن خارج می‌ شود، رخ می‌ دهد.

علائم افتادگی مثانه چیست؟

در موارد خفیف این بیماری ممکن است نشانه و علائمی مشهود نباشد، اما در صورت بروز ممکن است علائم و نشانه‌ ها شامل موارد زیر باشند:

  • حس پر بودن مثانه یا احساس فشار بر روی لگن و واژن
  • احساس ناراحتی هنگام کشیدگی، سرفه کردن، حمل یا بلند کردن اجسام
  • حس پر بودن مثانه پ از تخلیه ادرار
  • عفونت‌ های مکرر مثانه
  • درد یا نشت ادرار در زمان انجام نزدیکی جنسی
  • در برخی از موارد برآمدگی بافتی که از دهانه واژن بیرون آمده که امکان دارد مثل نشستن روی توپ تنیس باشد.
  • علائم و نشانه‌ ها معمولاً بعد از ایستادن طولانی مدت پدیدار می‌ شوند و ممکن است هنگام دراز کشیدن از بین بروند.

علل ایجاد افتادگی مثانه چیست؟

کف لگن از ماهیچه ها، رباط‌ ها و بافت‌ های همبند تشکیل شده است که باعث حمایت مثانه و سایر اندام‌ های لگن می‌ شوند.

اتصالات بین عضلات کف لگن و رباط‌ ها می‌ تواند با گذشت زمان ضعیف شود. این ضعف می‌ تواند در نتیجه آسیب دیدگی هنگام زایمان طبیعی یا کشیدگی مزمن عضلات کف لگن باشد.

در این صورت مثانه به سمت پایین‌ تر از حد طبیعی خود متمایل شده و به داخل واژن برآمده می‌ شود (پرولاپس قدامی). علل احتمالی افتادگی قدامی شامل موارد زیر است:

  • بارداری و زایمان طبیعی
  • اضافه وزن یا چاق بودن
  • بلند کردن مکرر اجسام سنگین
  • فشار هنگام اجابت مزاج
  • سرفه یا برونشیت مزمن

این عوامل ممکن است خطر ابتلا به افتادگی قدامی را افزایش دهند:

زایمان

زایمان واژینال یا طبیعی خطر ابتلا به افتادگی مثانه را افزایش می‌ دهد.

افزایش سن

خطر ابتلا به افتادگی قدامی با بالا رفتن سن افزایش می‌ یابد. به ویژه بعد از یائسگی، هنگامی که تولید استروژن که منجر به تقویت عضلات کف لگن می‌ شود کاهش می‌ یابد، ریسک ایجاد افتادگی مثانه افزایش می‌ یابد.

هیسترکتومی یا برداشتن رحم

برداشتن رحم ممکن است منجر به ضعیف شدن عضلات کف لگن شود.

ژنتیک

در بعضی از زنان به صورت ژنتیکی بافت همبند ضعیف است؛ این موضوع باعث آن‌ ها را مستعد ابتلا به افتادگی مثانه می‌ کند.

چاقی

زنانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، بیشتر در معرض خطر پرولاپس قدامی قرار دارند.

تصویری از افتادگی قدامی مثانه

چگونه از این بیماری پیشگیری کنید؟

جهت کاهش خطرات ابتلا به افتادگی مثانه، کارهای زیر را انجام دهید:

  • تمرینات کگل را بطور منظم انجام دهید. این تمرینات می‌ تواند منجر به تقویت عضلات کف لگن خصوصا بعد از تولد نوزاد شود.
  • درمان و پیشگیری از یبوست؛ غذاهای پر فیبر می‌ توانند کمک‌ کننده باشند.
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. دز زمان بلند کردن اشیا ، به جای کمر از پاها کمک بگیرید.
  • درمان سرفه؛ سرفه یا برونشیت مزمن را درمان کنید و سیگار نکشید.
  • جلوگیری از افزایش وزن؛ در صورت نیاز جهت تعیین وزن مناسب خود و راهکارهای کاهش وزن با پزشک خود مشورت نمایید.

جراحی ای پی ار

افتادگی مثانه چگونه تشخیص داده می‌شود؟

پزشک متخصص می‌ تواند افتادگی درجه 2 و درجه 3 را بر اساس علائم و انجام معاینات بالینی واژن تشخیص دهد، زیرا قسمت افتاده‌‌ی مثانه قابل مشاهده است. آزمایش‌ های دیگر ممکن است برای یافتن یا رد مشکلات در سایر قسمت‌ های دستگاه ادراری مورد نیاز باشد.

جراحی ای پی ار

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

افتادگی شدید مثانه می‌ تواند آزاردهنده باشد که باعث عدم تخلیه‌‌ی کامل مثانه و در نتیجه عفونت می‌ شود؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه علائم آزاردهنده به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

افتادگی مثانه چگونه درمان می‌ شود؟

درمان‌ های انتخابی افتادگی مثانه شامل عدم نیاز به درمان در افتادگی‌ های خفیف تا انجام جراحی در افتادگی‌ های پیشرفته می‌ شود. در صورتی که این بیماری آزاردهنده نباشد، پزشک به اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین یا کشیدگی زیاد توصیه می‌ کند.

اگر علائم نسبتاً آزار دهنده باشد، پزشک ممکن است دستگاهی به نام پساریرا توصیه نماید ، دستگاهی که در واژن قرار می‌ گیرد تا مثانه را در جای خود نگه دارد،

که این دستگاه در اشکال و اندازه‌ های مختلفی جهت راحتی بیمار موجود است. برای جلوگیری از عفونت یا زخم باید به طور مرتب دستگاه پساری بر داشته شود.

در افتادگی‌ های پیشرفته برای جابجایی و نگه داشتن مثانه در وضعیت طبیعی ممکن است نیاز به عمل جراحی وجود داشته باشد. این عمل توسط متخصصان زنان و زایمان یا متخصصان اورولوژی انجام می‌ شود.

در رایج‌ ترین شیوه‌‌ی جراحی جهت ترمیم افتادگی مثانه، جراح در دیواره‌‌ی واژن برشی ایجاد کرده و با استحکام بخشیدن به لایه‌ های بافتی جدا کننده‌‌ی اندام‌ ها، باعث حمایت مثانه می‌ شود و ممکن است بیمار چند روز در بیمارستان بستری شود و روند بهبودی کامل 4 تا 6 هفته طول بکشد.

طول بکشد.

جراحی APR درمان افتادگی مثانه : ترمیم دیواره واژن چیست؟

جراحی APR درمان افتادگی مثانه :چه زمانی از این جراحی استفاده می شود؟

ترمیم دیواره قدامی واژن

برای درمان افتادگی دیواره واژن در زیر مثانه ، که به آن سیستوسل یا افتادگی مثانه نیز گفته می شود ، استفاده می شود. ترمیم خلفی ، افتادگی دیواره واژن را بر روی راست روده ، که رکتوسل نیز نامیده می شود ، درمان می  کند.
پزشک شما تصمیم می گیرد که آیا به یک یا هر دو دیواره واژن احتیاج دارید. گاهی اوقات این تصمیم بهتر است در طول عمل جراحی گرفته شود.

چگونه برای جراحی آماده شوم؟

  • 2تا 3 هفته قبل از عمل ، برای ویزیت به یکی از کلینیک های پیش از عمل مراجعه می کنید. در این بازدید ، شما فرم رضایت نامه را بررسی و امضا می کنید ، خون برای آزمایش قبل از عمل گرفته می شود و ممکن است برای بررسی علائم بیماری قلبی ، نوار قلب (EKG) انجام دهید. شما همچنین آموزش های دقیق تری دریافت خواهید کرد ، از جمله اینکه آیا قبل از عمل نیاز به قطع داروهای خود دارید یا خیر.
  • همچنین ممکن است قبل از عمل از پزشک یا متخصص قلب خود ، قبل از عمل ، به ویژه اگر بیماری قلبی ، بیماری ریوی یا دیابت دارید ، ارزیابی کنید. این کار برای اطمینان از سالم بودن تا حد ممکن قبل از عمل انجام می شود.

بعد از جراحی کی به خانه می روید؟

اکثر زنان می توانند همان روز که عمل جراحی انجام می شود به خانه بروند. با این حال ، بسته به سلامت کلی شما و وضعیت شما در پایان جراحی ، ممکن است لازم باشد 1 شب را در بیمارستان بگذرانید.

اگر همان روز به خانه می روید:

  • شما باید ترتیبی دهید که فردی با شما بیاید ، در حالی که تحت عمل جراحی هستید بماند و سپس شما را به خانه برسانید.

اگر یک شب در بیمارستان بمانید:

شما باید طوری برنامه ریزی کنید که شخصی که ساعت 10 صبح مرخص می شوید در بیمارستان باشد تا بتواند به شما کمک کند آماده رفتن شده و سپس شما را به خانه برساند.

آیا به شخصی نیاز دارم که بعد از عمل در کنار من باشد؟

اگر تنها زندگی می کنید ، توصیه می کنیم از دوست یا خویشاوند خود بخواهید حداقل تا ظهر روز بعد از بازگشت به خانه با شما بماند.

این خوب است که فردی را داشته باشید که قصد دارد هفته اول که در خانه هستید هر روز شخصا یا تلفن شما را بررسی کند. قبل از رفتن به بیمارستان ، باید خانه خود را با غذا تهیه کنید ، اما ممکن است هنوز در هفته اول خانه به کسی نیاز داشته باشید که برای شما خرید کند یا شما را به فروشگاه برساند.

در طول عمل جراحی چه انتظاری می توان داشت؟

  1. در اتاق عمل ، بیهوشی عمومی (دارویی برای ایجاد خواب عمیق ، از دست دادن احساس و شل شدن عضلات) یا بی حسی نخاعی (دارویی تزریق شده در نزدیکی نخاع برای از دست دادن احساس از شکم تا انگشتان پا) دریافت خواهید کرد. انتخاب بیهوشی تصمیمی است که توسط متخصص بیهوشی بر اساس جراحی برنامه ریزی شده ، سابقه شما و خواسته های شما گرفته می شود. اکثر خانم ها بیهوشی عمومی می کنند.
    2. یک لوله (کاتتر) در مثانه شما قرار داده می شود تا ادرار را تخلیه کرده و میزان خروج ادرار در حین عمل را کنترل کند. معمولا ًقبل از رفتن به خانه ، سوند خارج می شود.
    3. جوراب های فشاری روی پاهای شما قرار می گیرد تا از لخته شدن خون در پاها در حین عمل جلوگیری شود. شما با یک سوزن کوچک زیر پوست خود از داروی رقیق کننده خون به نام هپارین استفاده خواهید کرد.
    4. در پایان عمل جراحی ، ممکن است مقداری گاز در مهبل شما قرار داده شود ، تا حدودی مانند یک تامپون بزرگ. این به جلوگیری از خونریزی بلافاصله پس از عمل کمک می کند. ممکن است از این طریق در واژن احساس فشار کنید. معمولا حدود 6 ساعت پس از عمل جراحی برداشته می شود.

بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

  • اگر همان روز عمل جراحی به خانه بروید ، به اتاق ریکاوری خواهید رفت و تا زمانی که آمادگی رفتن به خانه را ندارید تحت نظر خواهید بود.
    شما بررسی می شوید که آیا مثانه شما به طور طبیعی تخلیه می شود یا خیر. معمولا ًبه طور موقت با تخلیه کامل مثانه بعد از این جراحی مشکل دارید.

اگر نمی توانید مثانه خود را به طور معمول خالی کنید ،

یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  •  چند روز دیگر سوند را مجددا ً قرار می دهید و سپس برای بررسی مجدد به کلینیک زنان و زایمان مراجعه می کنید ،
  •  به شما آموزش داده می شود که چگونه با یک لوله کوتاه ، مستقیم و باریک خود را کاتتر کنید. این کار را بعد از هر بار ادرار کردن (یا بعد از 4 ساعت اگر نمی توانید بروید) انجام دهید تا بتوانید مثانه خود را به طور عادی خالی کنید. برای اکثر زنان ، این کار چند روز طول می کشد ، اما برای برخی ممکن است هفته ها طول بکشد.
  •  ما می دانیم که هیچ کس نمی خواهد با سوند به خانه برود ، اما محافظت از مثانه بسیار مهم است. از Miralax برای نرم نگه داشتن مدفوع خود مانند خمیر دندان استفاده کنید. شما نباید حرکات روده را تحت فشار قرار دهید یا ناراحتی داشته باشید.

 اگر همان روز عمل جراحی به خانه نروید 

یک شب در بیمارستان می مانید. اگر پزشک تشخیص دهد که این مورد نیاز است ، ممکن است بیشتر بمانید.

در حالی که در بیمارستان هستید موارد زیر را انجام می دهید:

  • شروع به خوردن یک رژیم غذایی معمولی (جامد) کنید. این ممکن است بعدا ًدر روز عمل جراحی شما یا روز بعد از عمل اتفاق بیفتد. اگر نیازهای غذایی خاصی دارید ، لطفا ًبه پرستار بگویید.
  • در صورت نیاز از داروهای ضد درد و حالت تهوع استفاده کنید.
  • با یک سوزن کوچک زیر پوست خود از داروی رقیق کننده خون استفاده کنید.
  • داروهای معمول خود را دوباره شروع کنید.
  • پیاده روی را در اسرع وقت شروع کنید تا به بهبود و بهبودی کمک کنید.

 برای جلوگیری از لخته شدن خون 

جوراب های فشاری روی پاهای خود داشته باشید. جوراب ساق بلند تا زمانی که بلند شده اید و راه می روید روی پای شما می ماند.

بررسی کنید که

آیا مثانه شما به طور معمول تخلیه می شود یا خیر. معمولا ًبه طور موقت با تخلیه کامل مثانه بعد از این جراحی مشکل دارید. اگر نمی توانید مثانه خود را به طور معمول خالی کنید ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  1.  چند روز دیگر سوند را مجددا قرار می دهید و سپس برای بررسی مجدد به کلینیک زنان و زایمان مراجعه می کنید ،
  2.  به شما آموزش داده می شود که چگونه با یک لوله کوتاه ، مستقیم و باریک خود را کاتتر کنید. این کار را بعد از هر بار ادرار کردن (یا بعد از 4 ساعت اگر نمی توانید بروید) انجام دهید تا بتوانید مثانه خود را به طور عادی خالی کنید. برای اکثر زنان ، این کار چند روز طول می کشد ، اما برای برخی ممکن است هفته ها طول بکشد.
  3.  ما می دانیم که هیچ کس نمی خواهد با سوند به خانه برود ، اما محافظت از مثانه بسیار مهم است. از Miralax استفاده کنید تا مدفوع خود را مانند خمیر دندان نرم نگه دارید تا حداقل 6 هفته بعد از جراحی شما نباید حرکات روده را تحت فشار قرار دهید یا ناراحتی داشته باشید. شما یک نسخه برای این کار دریافت خواهید کرد تا در خانه نیز استفاده شود.

 جراحی APR چه خطرات احتمالی دارد؟

ما بسیار سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم جراحی شما تا حد ممکن ایمن است ، اما حتی در مواقعی که همه چیز طبق برنامه پیش رفته است ، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. مهم است که از این مشکلات احتمالی ، تعداد دفعات بروز آنها و اقدامات لازم برای اصلاح آنها آگاه باشید.

خطرات احتمالی حین جراحی عبارتند از:

  • خونریزی: در صورت وجود خونریزی زیاد ، تزریق خون انجام می شود. اگر دلایل شخصی یا دینی دارید که نمی خواهید تزریق شود ، باید قبل از عمل با پزشک خود در این مورد صحبت کنید. خطر انتقال خون کمتر از 1 در 100 است.
  • آسیب به مثانه : حالب (لوله هایی که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کنند) ، یا روده: خطر آسیب کمتر از 1 در 100 است. در صورت بروز آسیب ، در صورت امکان در حین جراحی ترمیم می شود.
  • اضافه کردن جراحی که نیاز به برش شکم دارد: محل و اندازه برش بستگی به نوع جراحی اضافی شما دارد. اگر شکاف شکمی دارید ، ممکن است لازم باشد دو یا سه شب در بیمارستان بمانید.
  • آسیب عصبی: ما بسیار مراقب هستیم که شما را در اتاق عمل قرار دهیم تا هیچ فشار مضری بر اعصاب شما در حین عمل وارد نشود ، اما احتمال کمی وجود دارد که این اتفاق بیفتد. اعصاب شما نیز می توانند توسط خود جراحی آسیب ببینند. خطر کلی آسیب عصبی 2 تا 10 در 100 است. اعصاب اغلب بهبود می یابند ، اما ممکن است ماه ها طول بکشد.
  • مرگ: همه جراحی ها خطر مرگ را دارند. برخی از جراحی ها خطر بیشتری نسبت به سایرین دارند. احتمال مرگ ناشی از این نوع جراحی کمتر از 1 در 10000 است.

خطرات احتمالی که ممکن است چند روز تا چند هفته پس از عمل رخ دهد:

  • لخته شدن خون در پاها یا ریه ها: لخته شدن خون در رگ جریان خون را مسدود می کند و می تواند باعث تورم و درد پا شود. می تواند به ریه ها برسد و باعث تنگی نفس ، درد قفسه سینه و مرگ شود. خطر ابتلا به لخته خون پس از جراحی حدود 2 در 1000 است.
    انسداد روده: انسداد روده که باعث درد شکم ، نفخ ، تهوع و استفراغ می شود. خطر انسداد روده کمتر از 5 در 1000 است.
    • ناراحتی هنگام فعالیت جنسی: اگر این اتفاق بیفتد ، می توانیم به شما در کاهش آن کمک کنیم. خطر ناراحتی جدید پس از جراحی کمتر از 5 در 100 است.
    عفونت: این شامل عفونت مجاری ادراری و همچنین عفونت در محل جراحی است. عفونت ها با آنتی بیوتیک درمان می شوند. خطر ابتلا به عفونت ادراری حدود 40 در 100 است. خطر عفونت های دیگر تحت عمل جراحی حدود 7 در 100 است.
  • علائم افتادگی: احتمال بروز مجدد پرولاپس پس از جراحی ترمیم پرولاپس تا 20 در 100 است و معمولا ًسالها پس از عمل اتفاق می افتد.
    بافت اسکار: بافتی ضخیم تر از فرم های معمولی پوست در جایی که جراحی انجام شد. ممکن است در بافت اسکار درد وجود داشته باشد.
    علائم ادراری: بافتاسکار به ندرت نیاز به درمان دارد. وقتی ادرار می کنید نمی توانید مثانه خود را به طور معمول خالی کنید. در 2 هفته اول پس از عمل ، خطر تخلیه ناقص مثانه تا 40 در 100 است. در صورت نیاز نحوه استفاده از کاتتر به شما آموزش داده می شود.

چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرم؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم  زیر ، فورا با پزشک خود در هر زمان از شبانه روز ، از جمله در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تماس بگیرید:

  • دمای بیش از  (38 درجه سانتی گراد) اگر فاقد آن هستید ، لطفا قبل از عمل جراحی دماسنج بخرید .
    • خونریزی شدید (خیس شدن یک پد معمولی در یک ساعت یا کمتر)
    • درد شدید در شکم یا لگن که داروهای مسکن به آن کمک نمی کند.
    • درد قفسه سینه یا مشکل در تنفس
    • تورم ،قرمزی یا درد در پاهای شما

همچنین زمانی که :

  • برشی که باز می شود
    • برشی که قرمز یا داغ است
    • مایع یا نشت خون از یک برش
    • کبودی جدید پس از خروج از بیمارستان که بزرگ است یا در حال گسترش است. (کبودی اطراف برش طبیعی است)
    • تهوع و استفراغ
    • ترشحات شدید واژن (لکه بینی و ترشحات سبک طبیعی هستند)
    • بثوراتپوستی
    • اصلا قادر به ادرار کردن نیستید
    • درد یا سوزش هنگام دفع ادرار
    • وجود خون یا کدر شدن در ادرار
    • احساس بی وقفه به دفع ادرار
    • احساس اینکه چیزی اشتباه است.

چگونه از حالت تهوع جلوگیری کنید؟

بهترین راه پیشگیری از تهوع ، خوردن وعده های غذایی کوچک مکرر است. مهم است که قبل از مصرف داروهای مسکن چیزی بخورید.

چه می توانید بخورید؟

بعد از رفتن به خانه می توانید رژیم معمولی خود را بخورید. هضم وعده های غذایی مکرر ساده تر از چند وعده غذایی بزرگ است.

  • غذا های پر پروتئین بخورید
  • لوبیا و عدس
  • آجیل 
  • تخم مرغ
  • لبنیات (ماست یونانی دارای پروتئین بسیار بالایی است)
  • مرغ
  • گوشت 
  • غذاهایی بخورید که سرشار از ویتامین هستند که باعث بهبود می شوند
  • فلفل دلمه ای
  • سبزیجات (کلم پیچ و اسفناج و بروکلی)
  • سیب زمینی های شیرین
  • هویج
  • گوجه فرنگی
  • مرکبات
  • انواع توت 
  • کیوی
  • طالبی
  • زردآلو
  • انبه

نکته!

 اگر دیابت دارید: کنترل قند خون بسیار مهم است. داروهای خود را به موقع مصرف کنید و رژیم خود را رعایت کنید. هر روز قند خون خود را چک کنید و در صورت بالا بودن قند خون با پزشک که به شما در مدیریت دیابت کمک می کند تماس بگیرید.

چند بار باید از داروهای ضد درد استفاده کنید؟

طبیعی است که مقداری درد بعد از جراحی داشته باشید. هدف از مصرف داروهای مسکن این است که شما را تا آنجا که ممکن است راحت کنید و در عین حال خطر عوارض جانبی بد یا مزاحم را تا حد ممکن پایین نگه دارید. ما می خواهیم شما به اندازه کافی راحت باشید تا از خواب بیدار شوید ، بشویید ، لباس بپوشید و کارهای ساده ای را در خانه انجام دهید. برخی ناراحتی ها به احتمال زیاد وجود دارد. ما انتظار نداریم که شما کاملا از درد رهایی یابید.

توصیه های زیر دستورالعمل کلی برای مصرف داروهای مسکن است:

مگر اینکه پزشک برنامه متفاوتی را به شما ارائه دهد ، ایبوپروفن اصلی ترین دارویی است که برای کنترل درد استفاده خواهید کرد.

اگر ایبوپروفن به تنهایی درد شما را کنترل نکند ، ممکن است به شما بگویند استامینوفن اضافه کنید.

همچنین ممکن است برای داروی مخدر مانند هیدروکدون یا اکسی کدون نسخه دریافت کنید. برای کاهش دردهایی که بوسیله ایبوپروفن و استامینوفن به میزان کافی تسکین نمی یابد ، باید مخدر اضافه شود.

نورکو حاوی هیدروکودون و استامینوفن Percocet حاوی اکسی o کدوین و استامینوفن است. اکسی کدون فاقد استامینوفن است.

اگر نمی توانید

استامینوفن (Tylenol) ایبوپروفن (Motrin) هیدروکدون یا اکسی کدون مصرف کنید ، لطفا در این مورد با پزشک خود مشورت کنید

بیشاز 3250 میلی گرم استامینوفن (10 عدد قرص قوی Tylenol معمولی) در یک روز 24 ساعته مصرف نکنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مسکن ها مانند Norco و Percocet نیز حاوی استامینوفن هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

بهترین متخصص زنان سقز کردستان

هم اکنون خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده (جراح و متخصص زنان) در سقز کردستان این عمل را در بهترین بیمارستانهای سقز و به همراه یک تیم قوی انجام می دهند. چنانچه شما هم نیاز به این عمل دارید می توانید با شماره  ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸  تماس بگیرید.

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید