• دکتر-متخصص-زنان-و-زایمان-در-سقز-کردستان

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

بارداری و زایمان در سقز

توصیه های لازم برای والدین در انتظار فرزند

بارداریتان را تبریک میگوییم.

این نوشتار برای شما و شوهرتان تهیه شده است تا توصیه های دوران بارداری در سقز و استان کردستان را به شما ارائه دهد.

این نوشتار شرحی مختصر از بارداری و زایمان را ارائه میدهد، و شما را با معاینات و آزمایشها و سایر خدمات مراقبتی موجود برای دوران بارداری آشنا میکند. این نوشتار تنها بارداری و زایمانهای طبیعی را پوشش میدهد.

علائم و نشانه های بارداری طبیعی در اوایل حاملگی با قطع عادت ماهانه پس از بارداری، خیلی زود متوجه تغییرات و نشانه های جسمی مختلفی خواهید شد که آمادگی آنها را نداشته اید. بسیاری از این تغییرات و علائم کاملا طبیعی است.

خستگی: در شروع بارداری، بسیاری از زنان به شدت احساس خستگی میکنند. اگر این حالت در مورد شما صدق میکند، تلاش کنید در طول روز استراحت کنید و حتما خواب شبانه کافی داشته باشید. خستگی معمول بعد از هفته 12 بارداری از بین میرود.

حالت تهوع: بسیاری از زنان در طول هفتههای اول بارداری کمابیش دچار حالت تهوع میشوند.

حالت تهوع در اکثر افراد بعد از چند هفته اول بارداری از بین میرود، اما در برخی دیگر این حالت طولانی تر میشود. اگر حالت تهوع شدید و همراه با استفراغ است،

بهتر است درباره وضعیت خود با یک ماما مشورت کنید. او می تواند توصیه هایی مفید را به شما ارائه دهد و نوع کمک مورد نیازتان را بررسی کند.

بارداری یک وضعیت طبیعی است و بیماری محسوب نمی شود

بنابراین میتوانید مثل همیشه به زندگی عادی خود ادامه دهید.

با این حال، کامال طبیعی است که مضطرب باشید؛ و نیز نگران اینکه آیا همه چیز همان طور که باید
باشد هست یا خیر. همچنین، ممکن است دچار تغییرات خلقی شوید و سینه هایتان حساس شود.

این مسئله نیز کاملا طبیعی است. درباره احساسی که دارید با شوهر/ شریک زندگیتان صحبت کنید و درباره آنچه تجربه میکنید با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان بحث و تبادل نظر بمنایید.

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان میتوانند به شما کمک کنند تا احساسات و نگرانیهایتان را درک کنید.

چه زمانی باید تحت معاینه یک پزشک و ماما قرار بگیرید؟

یک بارداری طبیعی بین 37 تا 42 هفته به طول می انجامد. همه زنان باردار باید در طول دوران بارداری به یک پزشک و ماما مراجعه کنند.

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان شما را معاینه خواهند کرد،

و همواره حواسشان به شما است. تا مطمئن شوند که هم شما و هم فرزندتان در سلامت هستید، و فرزندتان آن گونه که باید رشد میکند و بزرگ
میشود. همچنین، در اوایل بارداری از شما درخواست خواهد شد تا آزمایش خون و سونوگرافی دهید. این معاینات و آزمایشات نشان خواهد داد آیا مسئله مهمی در خصوص فرزندتان وجود دارد یا خیر.

وقتی در انتظار تولد اولین فرزند خود هستید، معاینات و آزمایشات عادی عبارتند از:

  1. آزمایش خون تست دوگانه
  2. سونوگرافی
  3. سونوگرافی و احتماال اجنام یک آزمایش خون تست سه گانه

چنانچه قبلا باردار شده باشید، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان معموالً بررسیها و معایناتی کمتر را در دوران بارداری اجنام خواهد داد.

چنانچه ختنه شده باشید، لازم است که در اولین ملاقات خود، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان را از این موضوع مطلع سازید.

اگر در طول دوران بارداریتان دچار مشکالتی شوید، صرف نظر از اینکه اولین تجربه بارداریتان است یا بارداری را قبال جتربه کردهاید، انجام معاینات بیشتری به شما توصیه خواهد شد.

ایده خوبی است اگر شوهر یا دیگر اعضاء خانوادهتان نیز بتوانند در قرار ملاقاتهایی که با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان در دوران بارداریتان دارید حضور یابند.

همچنین، می توانید در طول دوران بارداریتان درباره نگرانیهای پس از زایمان مثل نحوه شیردهی و مراقبت از نوزاد، با یک پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان صحبت کنید.

درصورت نیاز، امکان ارائه خدمات یک ماما همراه وجود دارد. میتوانید در این باره با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود بحث و تبادل نظر کنید.

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات شما و عدم افشای آنها برای سایر مراجع و اشخاص هستند.

قبل از تولد، چه بررسیهائی از سوی پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان صورت میگیرد؟

معاینه پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

در طول معاینات صورت گرفته نزد پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

دکتر متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

به طور کلی از شما درباره اوضاع و احوال تان در دوران بارداری، خانواده تان و زندگیتان سوالاتی خواهد پرسید.

نمونه خون از شما گرفته خواهد شد، و دکتر متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان فشار خون و ادرارتان را بررسی خواهد کرد و شما را وزن خواهد نمود.

طی دو مراجعه آخر به پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستانپزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان بررسی خواهد کرد که آیا روند رشد کودک آن طور که باید باشد هست یا خیر.

اگر دارویی مصرف میکنید، پزشک تعیین خواهد نمود که آیا میتوانید مصرف همان دارو را ادامه دهید یا اینکه باید دارویتان را عوض یا احتمالا وقفه ای در مصرف آن ایجاد کنید.

لازم است درباره هر گونه دارویی که مصرف میکنید -از جمله داروهای غیر نسخهای، با پزشک خود مشورت کنید.

این بدین خاطر است که هر چیزی که مصرف میکنید از طریق جریان خونتان وارد بدن جنین میشود، و ممکن است جنین قادر به تحمل داروها نباشد.

مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

در اولین مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

شما و پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان جهت اطمینان از فراهم شدن بهترین شرایط ممکن در طول دوران بارداری برای شما و فرزندتان، یک برنامه مراقبتی مربوط به دوران بارداری را تنظیم خواهید کرد.

در این برنامه وضعیت سالمتی تان، بارداری ها و زایمانهای قبلی و هرگونه مشکلات روانی که ممکن است داشته باشید در نظر گرفته خواهد شد.

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان فشار خون، ادرار و وزن شما را بررسی خواهد کرد و روند رشد کودک را ارزیابی خواهد نمود.

همچنین، با شما درباره اوضاع و احوال جسمی و روحیتان صحبت خواهد کرد.

شما باید تا حد ممکن با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود در بازگویی مسائل راحت باشید، زیرا با این کار تضمین خواهید کرد که بهترین حمایت و خدمات مراقبتی ممکن را برای خود و فرزندتان دریافت خواهید کرد.

همچنین، اگر در معرض خشونت قرار داشته اید یا تهدید به خشونت شده اید یا اگر وقایع چشمگیر دیگری را در زندگیتان تجربه کرده اید، باز هم باید رو راست باشید و مطالب را بازگو کنید.

چنین جتربیاتی میتواند در ارتباط با بارداری و زایمان، شما را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.

دانسنت این مسئله برای کارشناسان سلامت حائز اهمیت است، زیرا میتوانند به بهترین نحو ممکن به شما کمک کنند.

عادات سالم در طول بارداری

برای اطمینان از اینکه فرزندتان به بهترین نحو ممکن در رحم تان رشد و نمو داشته باشد،

لازم است در طول دوران بارداری
  • غذاهای سالم مصرف کنید
  • سیگار نکشید
  • الکل مصرف نکنید
  • و زندگی فعالی را در پیش بگیرید

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان

تغذیه مناسب در بارداری متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان دکتر آقاجان زاده

مصرف انوع مختلف مواد غذایی

میوه جات و سبزیجات تا جای ممکن، مطلوب است.

اگر مطمئن نیستید مصرف چه چیزی برای سالمت شما و فرزندتان مفید است و در خصوص مواد غذایی قابل تهیه در سقز کردستان تردید دارید اما با آنها آشنا نیستید ، با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود مشورت کنید.

هنگام پخت و پز در سقز کردستان

از استفاده بیش از اندازه روغن یا نمک خودداری کنید.

همچنین کاهش میزان مواد قندی، به عنوان مثال، شیرینی ها، بیسکویت ها، کیک ها و نوشیدنی های بدون الکل ایده خوبی است.

وقتی باردار هستید، تنها نیاز دارید کمی بیشتر از مقدار معمول، غذا مصرف کنید. مراقب باشید که به جای دو نفر غذا نخورید،

زیرا در این صورت به سرعت وزن تان افزایش خواهد یافت، که کاهش این وزن بعداً سخت خواهد بود.

دخانیات برای سلامت فرزند موجود در رحمتان خوب نیست. اگر دخانیات مصرف میکنید، میتوانید برای ترک آن از پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان کمک بگیرید.

اگر پدر کودک سیگار میکشد

ترک سیگار نیز میتواند ایده خوبی باشد. دود محیطی سیگار – استنشاق دود سیگار توسط اشخاصی غیر از فرد سیگاری- نیز برای سلامت فرزندتان خوب نیست. اگر اعضاء خانواده یا دوستان تان سیگاری هستند، مطمئن شوید که همیشه برای سیگار کشیدن بیرون بروند.

به پیاده روی بروید یا راههای دیگری را برای تناسب اندام بیابید. این کار هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب است
زیرا کمک میکند وزن خود را پایین نگه دارید و باعث افزایش قدرت شما قبل از زایمان میشود.

مصرف مکملهای غذایی زیر در طول دوران بارداری توصیه میشود:

  • 400 میکروگرم اسید فولیک در روز طی 12 هفته اول بارداری
    10 میکروگرم ویتامین D در روز در طول دوران بارداری
    40 تا 50 میلیگرم آهن در روز از هفته دهم بارداری و برای بقیه دوران بارداری
    500 میلی لیتر محصولات لبنی یا 500 میلیگرم کلسیم در روز در طول بارداری

دردها و ناراحتیهای بعدی در دوران بارداری

یبوست و هموروئید: طبیعی است که در طول دوران بارداری دچار یبوست شوید که میتواند منجر به هموروئید شود.

  • هموروئید یک نوع ورید واریسی در ناحیه مقعد است و ممکن است باعث ایجاد خونریزی جزئی شود.
  • شدت یبوست را میتوان با نوشیدن مقدار زیادی آب، خوردن نان سبوس دار و مصرف مقدار زیادی سبزیجات کم کرد. اگر دچار هموروئید شدید، پزشک یا ماما میتواند راه درمان آن را به شما بگوید.

سوزش معده:

دلیل ایجاد سوزش معده شل تر شدن دریچه اسفنکتر تحتانی مری واقع در بالای معده است که منجر به بازگشت اسید معده میشود. شما میتوانید با مصرف دارو میزان سوزش معده را کم کنید،

اما قبل از آن با ماما یا پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود مشورت نمایید.

انقباضات براکستون هیکس:

از حدود اواسط بارداری، ممکن است دچار انقباضات براکستون هیکس شوید که احساسی شبیه گرفتگی های عضلانی مکرر و قوی است. در طول انقباض، درد ممکن است تا پایین کمرتان گسترش یابد.

انقباضات براکستون هیکس معمولا بی ضرر هستند، اما در صورتی که به دفعات زیاد حتی وقتی در حالت آرامش قرار دارید دچار انقباض میشوید، با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود یا بیمارستانی که قرار است در آن زایمان کنید در این خصوص صحبت کنید.

دردهای بدنی:

تجربه احساس درد یا ناراحتی در قسمتهای مختلف بدنتان به عنوان مثال پاها، ساق پا یا لگن طبیعی است. خطرناک نیست اما ممکن است ناراحت کننده باشد. میتوان درد را تسکین داد، بنابراین درباره نیازهایتان با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان صحبت کنید.

ترشحات و تکرر ادرار:

شما اغلب ممکن است متوجه افزایش ترشحات واژن شوید. این ترشحات به طور معمول، سفید / روشن و بیبو هستند. اگر ظاهر و بوی ترشحات شما متفاوت است، باید با ماما یا پزشک خود در این باره صحبت کنید. همچنین متوجه افزایش تعداد دفعات ادرار در طول دوران بارداری خواهید شد که یک امر کاملا طبیعی است.

جمع شدن آب در بدن:

بسیاری از زنان در طول مراحل آخر بارداری خود احتباس آب در بدن را تجربه میکنند. ساق پا و پا به طور خاص مستعد ورم هستند، و قرار دادن پاها بالاتر از بدن در حالت نشسته و قرار دادن آنها روی بالشت هنگام خواب ایده خوبی محسوب میشود. همچنین، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان شما میتواند متری نهایی را به شما یاد دهد که میتواند مؤثر واقع شود.

علائم جدی در دوران بارداری

خونریزی: شروع خونریزی، میتواند ناچیز یا اتفاقی جدیتر باشد. بروز این حالت معمولا ضرری ندارد، اما همیشه در
صورت شروع خونریزی، با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود یا بیمارستانی که قرار است در آن زایمان کنید تماس بگیرید.

دیابت: برخی از زنان در طول دوران بارداری به دیابت مبتلا میشوند. خوشبختانه بروز این بیماری نادر است، اما روی
سلامتی شما و فرزندتان تأثیر میگذارد.

در صورت ابتلا به دیابت، این بیماری از طریق بررسیهای انجام شده قبل از زایمان توسط پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان مشخص خواهد شد، و توصیه های لازم برای ادامه بارداری به شما ارائه خواهد شد.

فشار خون بالا: افزایش بیش از اندازه فشار خون در دوران بارداری، میتواند پیامدهای جدی برای شما و کودکتان
داشته باشد.

بنابراین، در متامی مراجعات صورت گرفته نزد ماما یا پزشک خانوادهتان در دوران بارداری، فشار خون شما چک خواهد شد.

اگر بین ویزیت های دوران بارداریتان، دچار سردردهای مداوم، سرگیجه، تاری دید یا احتباس شدید آب در بدن شدید، حائز اهمیت است ،

که همیشه با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود یا بیمارستانی که قرار است در آن زایمان کنید تماس بگیرید و آنها را از این علائم مطلع سازید.

بهترین دکتر زنان سقز

در چند هفته آخر بارداری، ممکن است به شدت به خاطر بزرگ شدن شکمتان احساس ناراحتی کنید، و ممکن است به دفعات بیشتری انقباضات براکستون هیکس را تجربه کنید.

کودکتان ممکن است به مثانه تان فشار بیاورد و به موجب آن مجبور خواهید بود که حتی بیشتر از حالت عادی ادرار کنید، و نفس کشیدن به حالت طبیعی و خوابیدن به حالت درازکش ممکن است دشوار شود.

بنابراین، حتماً به مقدار کافی در طول روز استراحت کنید و تمام کمکهای ارائه شده از سوی خویشاوندان یا دوستانتان را قبول کنید. با این حال، باید همواره به پیاده روی نیز بروید و فعال باشید. این کار هم برای شما هم برای کودکتان خوب است.

عمل سزارین: در برخی شرایط، امکان تولد نوزاد از طریق واژن وجود ندارد، و ممکن است لازم باشد از قبل جهت انجام یک عمل سزارین برنامه ریزی شود.

یک عمل سزارین برنامه ریزی شده کاملا برای مادر و فرزند بی خطر است.

اگر نیاز باشد از طریق عمل سزارین زایمان صورت گیرد، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان درباره این روش به شما توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.

زمانی که وضع حمل شروع میشود

نشانه های مختلفی وجود دارد که نشان میدهد وضع حمل آغاز شده است:

• هنگام شروع وضع حمل، ممکن است مقدار کمی ترشحات لزج، قهوهای رنگ که با خون آغشته است از شما خارج شود. این حالت »نمایش خونین« نامیده می شود.

• دچار انقباض خواهید شد. در طول هر انقباض، رحم شما سفت تر خواهد شد، و ممکن است در سراسر شکم و کمرتان احساس درد کنید. در ابتدا، این انقباضات نامنظم و متعادل هستند، اما به طور پیوسته منظمتر میشوند.

• کیسه آب پاره میشود و آب به صورت روان یا قطاری خارج می شود. رنگ این مایع باید کاملا روشن و شفاف باشد. در برخی زنان، احساسی
شبیه خیس شدن شلوار است.

بهترین دکتر زنان سقز

همیشه به محض پاره شدن کیسه آب، با بیمارستانی که قرار است در آن زایمان کنید تماس بگیرید. و اگر رنگ مایع کاملا شفاف نیست، بیمارستان را از این موضوع مطلع سازید. اگر به طرق دیگر وضع حمل آغاز شود،

به شما توصیه میشود با بیمارستان تماس بگیرید و نخست با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان درباره حساس تان و نشانه هایی صحبت کنید که نشان دهنده آن است که وضع حمل آغاز شده است.

پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان میتواند زمانی را که باید خانه را به مقصد بیمارستان ترک کنید ارزیابی کند و به محض ورود شما، آمادگی آن را خواهد داشت تا از شما استقبال کند.

اگر وضع حمل خود به خود آغاز نشود

اگر بارداری شما بیش از 41 هفته به طول بینجامد، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان با شما درباره القا زایمان به صورت مصنوعی صحبت خواهد شد. تصمیم گیری جهت القا و تحریک زایمان به صورت مصنوعی تنها و تنها به عهده خودتان است، بنابراین درباره زمان احتمالی وقوع این حالت و پیامدهایی که این حالت برای شما و فرزندتان دارد، با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود صحبت کنید.

زایمان

تمام زایمان ها متفاوت هستند، و زنان واکنشهایی متفاوت به درد و نحوه زایمان دارند. برخی از زنان مضطرب هستند،
در حالی که برخی دیگر بین انقباضات، تا حد زیادی هیجان زده و در انتظار تولد فرزند هستند. واکنش شما به عوامل
زیادی بستگی دارد.

برخی از زنان میتوانند درد زیادی را تحمل کنند، و برای برخی دیگر از دست دادن کنترل بدنشان سخت است، و عدهای دیگر به خاطر درد و عدم اطمینان از آنچه قرار است اتفاق بیفتد، حوادث ناخوشایندی از گذشته را دوباره تجربه میکنند.

بهترین دکتر زنان سقز

اولین باری که زایمان میکنید، ممکن است مدت زمان زایمان تا 24 ساعت طول بکشد.

برای زنانی که قبلاً زایمان داشته اند، مدت زمان زایمان معمولا کوتاهتر است. چندین مرحله تا وضع حمل و تولد نوزاد وجود دارد.

در ابتدا، کانال زایمان گشاد میشود و در طول این مدت، بهترین کار ماندن در خانه است. وقتی وارد بیمارستان میشوید، ماما شما را در طول مراحل مختلف وضع حمل راهنمایی خواهد کرد.

هنگامی که دهانه رحم به اندازه 10 سانتیمتر گشاد شد، کودک آماده خروج است.

دومین مرحله انقباضات احساسی متفاوت است و خودتان میفهمید که به این مرحله رسیده اید.

تسکین درد

چندین گزینه جهت تسکین درد در طول وضع حمل وجود دارد. ممکن است به شما حوله های گرم یا ماساژ داده شود،

میتوانید یک دوش آب گرم بگیرید، یا ممکن است به شما گاز و هوا یا اپیدورال تزریق شود، که یک بیحسی موضعی در کمرتان است.

در برخی بیمارستانها، طب سوزنی یا تزریقات آب مقطر ارائه میشود که میتوانند درد را تسکین دهند. این کار همچنین به تغییر موقعیت کمک میکند، تا بتوانید فضای کافی را تا جای ممکن برای عبور کودک از کانال زایمان ایجاد کنید.

عمل سزارین اورژانسی

درصورت بروز عوارض ناگهانی در طول وضع حمل، ممکن است لازم باشد تحت عمل سزارین اورژانسی قرار گیرید.

این وضعیت میتواند برای شما و همسرتان یا سایر خویشاوندانتان نسبتاً نابسامان و نگران کننده باشد، اما درباره اقدامی که در حال انجام است توضیحاتی داده خواهد شد.

شما میتوانید مطمئن باشید که پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان به خوبی میداند که چه کاری انجام میدهد و نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین نتیجه ممکن را برای شما و کودکتان تضمین کند.

بهترین دکتر زنان سقز

معمولا، درحالی که عمل سزارین صورت می گیرد، شما به هوش هستید، و شوهر یا خویشاوندتان نیز میتواند در اتاق عمل در کنار شما باشد.

پس از آن، پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان درباره زایمان با شما صحبت خواهد کرد، بنابراین میتوانید بفهمید که چه اتفاقی رخ داده است و چرا انجام عمل سزارین اورژانسی ضروری بود.

بلافاصله پس از زایمان

بلافاصله پس از زایمان، کودک شما روی شکمتان قرار داده خواهد شد و پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان بند ناف را خواهد برید.

در مدت زمان کوتاهی پس از آن، جفت خارج خواهد شد و سپس پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان بررسی خواهد کرد که آیا به بخیه نیاز دارید یا خیر.

نوزادتان میتواند راه خود را به سوی نوک یکی از سینه هایتان پیدا کند و شروع به تغذیه با شیر مادر کند.

مدت زمان کوتاهی پس از زایمان برای شما کمی غذا و نوشیدنی سرو خواهد شد و پس از مدتی نوزادتان توسط ماما معاینه، اندازه گیری و وزن خواهد شد.

بهترین دکتر زنان سقز

این معاینه بلافاصله انجام می‌گیرد، زیرا لازم است پیوند اولیه بین مادر و فرزند برهم زده نشود.

پس از چند ساعت، در صورتی که زایمان اول تان باشد در بخش زنان و زایمان پذیرش خواهید شد.

بسیاری از زنانی که قبلا زایمان داشته اند، تصمیم میگیرند که 6 الی 8 ساعت بعد از زایمان به خانه بروند و سپس روز بعد ماما با آنها تماس خواهد گرفت.

هر کسی که ظرف 72 ساعت اول به خانه باز میگردد بعد از 4 الی 5 روز از سوی یک پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان مورد بازدید قرار میگیرد.

اگر برای یک مدت زمان طولانی بستری بوده اید، طبق توافق قبلی، بازدید کننده سلامت یا ماما از شما در خانه بازدید خواهد کرد.

روزهای پس از زایمان:

ممکن است در رحم خود احساس درد کنید که نشانه وقوع انقباض است. این حالت پس درد نامیده میشود. اولین روز به طور خاص به مقدار زیاد خونریزی خواهید داشت،

اما به تدریج کمتر و کمتر خواهد شد. چنانچه علائمی دارید که اطلاعی از آنها ندارید یا علائم ادامه دار شده است با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان خود مشورت کنید.

آزمایشات و بررسیهای لازم روی نوزاد تازه متولد شده انجام میگیرد.

بهترین دکتر زنان سقز

تمامی نوزادان تازه متولد شده از طریق نمونه خون گرفته شده از پاشنه پا ظرف 72 ساعت از زمان تولد برای بیماریهای مادرزادی بررسی میشوند.

تنها در صورتی که مسئله مهمی وجود داشته باشد، از نتایج آزمایش پاشنه پا مطلع خواهید شد.

تمام نوزادان از لحاظ شنوایی معاینه خواهند شد. این معاینه صدمه ای به کودک وارد نمی کند.

با این حال، برخی از کودکان در صورتی که معاینه اولیه رضایت بخش نباشد، دوباره تحت معاینه قرار خواهند گرفت.

بسیاری از نوزادان پس از تولد زردی دارند.

این امر نیز کاملا طبیعی است.

تنها در صورتی نیاز خواهد بود که فرزندتان در بیمارستان تحت درمان قرار گیرد که زردی شدیدی داشته باشد و بیحال باشد و از شیر مادر تغذیه نکند.

اغلب تا جای ممکن به فرزندتان از شیر خود بدهید، این کار میتواند به کاهش زردی کمک کند. اگر تردید دارید، با پزشک متخصص زنان و زایمان در سقز کردستان تماس بگیرید.

تغذیه با شیر مادر

شیر مادر سالم ترین تغذیه برای یک نوزاد است و در سقز کردستان تغذیه کودک با شیر مادر امری طبیعی است.

با دادن شیر خود از طریق پستان، مواد مغذی مهم، ویتامینها و مواد معدنی را در اختیار فرزند خود قرار میدهید.

شیر شما همچنین از کودکتان در برابر طیف وسیعی از بیماریها محافظت می کند.

و هرچه بیشتر شیر به او بدهید، شیر بیشتری تولید خواهید کرد. هم مادر و هم کودک باید تغذیه با شیر مادر را یاد بگیرند.

شیر دادن ممکن است چند روز اول دردناک باشد. با این حال، این حالت کاملاً طبیعی است و معمولاً برطرف میشود. ماما و بازدید کننده سلامت به شما کمک خواهند کرد،

بهترین دکتر زنان سقز

و در صورتی که درد هنگام شیر دادن ادامه دار شود، میتوانند کمکهای لازم را ارائه دهند.

اگر قادر به شیر دادن نیستید یا تمایلی به شیر دادن ندارید، باید به کودکتان شیر خشک مخصوص نوزاد بدهید.

دستورالعمل های ارائه شده روی بسته بندی شیر خشک را با دقت دنبال کنید.

پدر مادر شدن میتواند دشوار باشد، اما میتواند حس فوق العادهای نیز باشد. با کمک به یکدیگر، لذت بردن از
والدین شدن و صرف زمان در کنار یکدیگر به عنوان یک زوج راحت تر خواهد شد.

نازک شدن دیواره رحم از علل تا درمان آن

جراح و متخصص زنان در سقز کردستان

هم اکنون خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده (جراح و متخصص زنان) در سقز کردستان غربالگری و پیگیری مادر پر خطر را در بهترین بیمارستانهای سقز و به همراه یک تیم قوی انجام می دهند. چنانچه شما هم نیاز به این عمل دارید می توانید با شماره  ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸  تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید