• لیست متخصص زنان در سقز

متخصص زنان در سقز کردستان

متخصص زنان در سقز کردستان :

راهنمای جامع انتخاب یک متخصص زنان خوب، از بلوغ تا یائسگی 

امکان دارد بیشتر خانم ها به این باور داشته باشند که وقتی نیاز به مراجعه نزد یک متخصص زنان در سقز کردستان را دارند که دچار مشکل و یا مسئله حادی باشند. باید بگوییم که تمامی زنان پس از رسیدن به سن بلوغ باید به صورت مداوم و مدون، تحت نظر یک متخصص زنان در سقز کردستان خوب قرار بگیرند تا از سلامت زنانگی خود اطمینان داشته باشند. در این چنین شرایطی می توانید خیلی از مشکلات را پیش از بحران جدی، درمان و بهبود یابند. اکنون مسئله ای که اهمیت دارد این می باشد. که بتوانید یک متخصص زنان در سقز کردستان انتخاب فرمایید. تا در طول عمر و در زمان مشکلات زنانه همراه شما باشد. آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که برای پیدا کردن متخصص زنان در سقز کردستان چه عواملی اهمیت دارد؟ در ادامه قصد داریم یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان ارائه دهیم و روش انتخاب را برای شما خانم های عزیز مقداری آسان کنیم.

دکتر متخصص زنان سقز

متخصص زنان و زایمان کیست؟

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشیم که پزشک متخصص زنان در سقز کردستان برای رسیدن به جایگاه پزشک خوب زنان چه دوره های تحصیلی را می گذراند.

به طور اجماع تمام پزشکان متخصص زنان و زایمان قبل از رسیدن به تخصص باید دوره پزشکی عمومی را طی کنند و در آخر طی یک دوره چهار ساله رزیدنتی تخصصی، با بیماری های زنان و مشکلاتی که امکان دارد برای زنان به وجود آید، بیشتر آشنا شوند.

در حقیقت گذراندن دوره رزیدنتی تخصصی با موفقیت، پزشک را به یک جراح زنان و زایمان و پزشک حاذق تبدیل می کند.

البته پزشک متخصص زنان در سقز کردستان می توانند در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع فلوشیپ بپردازند تا علاوه بر اینکه یک پزشک متخصص زنان در سقز کردستانباشند،

به عنوان یک فلوشیپ زنان هم بتوانند فعالیت داشته باشند. حوزه فعالیت متخصصین زنان و زایمان بسته به دوره های فلوشیپی مختلفی است که سپری می کنند. (مانند فلوشیپ: کف لگن، بارداری، نازایی، انکولوژی و… ).

مریضخانه نسوان دکتر امیر اعلم

سال 1300 تاسیس مریضخانه نسوان توسط دکتر امیر اعلم

تاریخچه پیدایش رشته پزشکی زنان و زایمان در ایران

  • سال 1297: ورود مامایی به دروس مدرسه طب ایران برای اولین بار
  • سال 1300:تاسیس مریضخانه نسوان (دکتر امیر اعلم) 
  • سال 1323: تاسیس نخستین بیمارستان اختصاصی برای زنان (دکتر جهانشاه صالح)
  • سال 1330: شروع جراحی های زنان در بخش زنان و زایمان (بیمارستان گوهرشاد)
  • سال 1334:افتتاح بخش زنان و زایمان بیمارستان ها در (شهرهای شیراز، مشهد، تبریز و اهواز)
  • سال 1342: تشکیل گروه آموزشی بیماری های زنان و زایمان

دلیل مراجعه نزد یک جراح و پزشک متخصص زنان و زایمان چیست؟

پزشک متخصص زنان در سقز کردستان می توانند به درمان انواع بیماری هایی که در ناحیه تناسلی بانوان و حتی سینه های زنان روی می دهد، بپردازند. به طور کلی دلایلی که می تواند خانم ها را به سمت انتخاب بهترین پزشک متخصص زنان در سقز کردستان هدایت کند.

به شرح زیر است:

  • اقدام به بارداری
  • مراقبت های قبل از بارداری
  • معاینه دوره ای
  • غربالگری دوران بارداری
  • بیماری های مربوط به دوره قاعدگی
  • مشکلات رحمی
  • بیماری های واژینال 
  • جراحی های واژینال 
  • درمان انواع سرطان های زنانه 
  • زایمان
  • درمان ناباروری 
  • و …

رجوع به پزشک متخصص زنان در سقز کردستان قبل از بارداری

زمانی که تصمیم به بارداری دارید باید تقریبا سه ماه قبل از اقدام به بارداری به متخصص زنان و زایمان برای معاینه و آزمایش پاپ اسمیر و دیگر آزمایش های ضروری، مراجعه کنند.
بعد از آزمایش های ضروری، پزشک متخصص زنان و زایمان باید تشخیص دهد. نیاز به تزریق واکسن سرخچه یا هپاتیت دارید؟!. کلا قبل از حاملگی واکسن های لازم باید حتما تزریق شوند و همچنین مصرف اسید فولیک، سه ماه قبل از بارداری شروع شود.

خانم هایی که ازدواج فامیلی انجام داده اند و یا از لحاظ ژنتیک در فامیل خود دچار مشکلاتی هستند، باید حتما مورد آزمایش قرار یگیرند. و مشاوره ژنتیک را شروع کنند.

ناباروری

نازایی به معنی عدم حاملگی در عرض یکسال بدون استفاده از هرگونه روش جلوگیری از بارداری.
می توانید برای انجام مشاوره با دکتر آقاجان زاده تماس حاصل نمایید .

که در حقیقت با آسودگی اقدام به بارداری کنید. با انجام آزمایش های ضروری از تولد نوزادانی که نقص ژنتیکی دارند تا حد بسیار زیادی مانع می شود.

درمان نازایی

در طی معاینات قبل از بارداری نزد پزشک متخصص زنان در سقز کردستان  انجام می شود، اینکه یکی از زوج (زن و شوهر) نازا باشند، معلوم می شود.
در ضمن بسته به شرایط زوجین، پزشک متخصص زنان در سقز کردستان  تشخیص می دهد که احتمال درمان برای زوجین تا چه حدودی مقدور می باشد. در همین راستا بهترین روش های درمان نازایی مثل: (آی وی اف، آی یو آی و …) را به زوجین توصیه می کند.

پیشگیری از بارداری

خیلی از زوج ها تا مدتی قصد بارداری را ندارند. به همین سبب ضروری است زن توسط پزشک متخصص زنان در سقز کردستان  معاینه شود و از عوارض همه شیوه های پیشگیری از حاملگی مطلع شود. بخاطر اینکه بعضی از این شیوه ها همانند (قرص ضد بارداری و اورژانسی و …) می تواند روابط جنسی خانم و آقا و یا احتمال حاملگی زوجین در آینده را تحت الاثر قرار بدهد. پس ضروری می باشد. پیشگیری زوجین نیز تحت نظر پزشک زنان انجام شود.

مراجعه به پزشک متخصص زنان برای درمان های بیماری زنان

زنان دچار بیماری های زنانه مختلفی خواهند شد. این بیماری ها هر چقدر زود تر تشخیص داده بشوند، آسان تر هم درمان می شوند.

همه زنان باید به صورت منظم، تحت نظر یک  پزشک متخصص زنان در سقز کردستان   قرار بگیرند. تا به محض بروز مشکل و بیماری، به درمان آن کمک نمایند.

بعضی از بیماری های شایع در بانوان ، عبارتند از:

  • کیست تخمدان
  • خونریزی های غیرعادی رحم
  • فیبروم رحم و پولیپ رحمی
  • آندومتریوز
  • عفونت های ادراری و مقاربتی
  • برهم خوردن نظم عادت ماهانه
  • توده های سرطانی یا غیر سرطانی
  • بیماری های التهابی لگن
  • زگیل تناسلی
  • تبخال تناسلی
  • و …

 ویروس HPV – یکی از خطرناک ترین بیماری هایی که بانوان دچار می شوند

لاپاراسکوپی

عمل لاپاراسکوپی یک جراحی غیر تهاجمی است که در این روش در زیر ناف یک سانتی متر برش ایجاد می کنند. و یک دوربین کوچک و باریک وارد شکم می کنند.
لاپاراسکوپی در سقز

عمل لاپاراسکوپی رحم
دکتر فاطمه آقاجان زاده
جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی و زیبایی
دارای گواهینامه تخصصی

از این جراحی در درمان کیست تخمدان، تشخیص دلایل ناباروری، باز یا بسته بودن لوله های رحمی و … کمک می گیرند. مزیتی که در مورد لاپاراسکوپی هست. این می باشد که این روش جراحی، یک جراحی غیر تهاجمی است و حتی بیشتر خانم ها بعد از انجام آن نیازی به استراحت ندارند.

هیستروسکوپی چیست؟

عمل هیستروسکوپی به وسیله یک دوربین کوچک و باریک انجام می شود؛ در این روش داخل رحم را مورد چکاپ قرار می دهند. این شیوه جراحی وقتی که زن پولیپ یا خونریزی های شدید به همراه داشته باشد یا دچار بیماری های مربوط به داخل رحم و آندومتر باشد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
هیستروسکوپی در سقز

از این شیوه جراحی همچنین می توان برای یافتن دلیل نازایی استفاده کرد و خانم بدون اینکه بعد از جراحی نیاز به استراحت زیادی داشته باشد، کار های روزمره خود را از شروع کند.

جراحی واژن توسط پزشک متخصص زنان 

جراح زنان باید با توجه به آناتومی ناحیه تناسلی زنان، آشنایی کاملی داشته باشد و به برطرف کردن شکل واژن زنان از نظر مشکلات داخلی و درمان بیماری های زنان مسلط باشد. بهترین متخصص زنان به شیوه ای این جراحی ها را انجام می دهد که به بافت و عصب های داخلی اندام تناسلی در زمان جراحی آسیبی وارد نشود.

کلا می توانیم جراحی های اندام تناسلی (واژن) را به دو بخش درمانی و زیبایی تقسیم کنیم. امروزه خیلی از جراحی های درمانی در گروه زیبایی ها به شمار می آیند.

انواع این جراحی های زیبایی زنان

جراح زیبایی زنان در سقز

انجام جراح زیبایی زنان در سقز توسط در آقاجان زاده

سفید کردن واژن

سفید کردن واژن یکی از شیوه های جراحی زیبایی واژن است که امروزه طرفداران پر شماری در بین زنان پیدا کرده است. این شیوه به رفع نا زیبایی بیشتر زنان که تیرگی ناحیه تناسلی (واژن) است، انجام می شود.
از جمله دلایل تاثیر گذار بر تیرگی نواحی واژن، می توانیم به بالا رفتن سن و نیز دلایل مختلف دیگر مثل: عفونت، عدم تعادل هورمونی در بدن، کمبود برخی ویتامین ها و … نام ببریم.
پر طرفدار ترین جراحی زیبایی واژن نزد خانم ها عمل لابیاپلاستی است. این عمل زیبایی یکی از مشهور ترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی برای خانم ها به حساب می آید.
در لابیاپلاستی نا زیبایی و مشکلات فرم و شکل لابیا ها با تشخیص جراح متخصص زنان برطرف می شوند. که سبب زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی زنان می شود. و نیز تاثیر خوبی در روابط جنسی بین خانم و آقا دارد.
در حالتی که بهترین متخصص زنان این جراحی را انجام دهد، هیچگونه عوارضی به همراه نخواهد داشت.
تنگ کردن واژن یکی از روش های درمانی به حساب می آید. امروزه این روش جراحی به منظور زیبایی نیز انجام می گیرد.
در اصل تنگ کردن واژن برای آن دسته از خانم هایی مناسب می باشد که در اثر زایمان های مکرر، روابط جنسی متعدد، افزایش سن و دلایل دیگر دچار افتادگی، شلی و گشادی واژن گردیده اند.

این شیوه جوانسازی واژن از روش های مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از:

  • تنگ کردن واژن با RF
  • تنگ کردن واژن با لیزر
  • تنگ کردن واژن با نخ
  • تنگ کردن واژن با تزریق ژل و چربی

تنگ کردن واژن با جراحی که به اصطلاح به آن واژینوپلاستی هم گفته می شود. باید در نظر هم داشته باشید که انجام این روش عمل جراحی توسط بهترین متخصص زنان و زایمان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد تا بتوانید نتیجه ای مطلوب را از آن دریافت کنید.

پرینورافی

بیشتر زمان ها این شیوه جراحی با تنگ کردن واژن هم زمان انجام می گیرد. اما پرینهدر اصل ناحیه بین واژن و مقعد می باشد. که در اثر عوامل مختلفی صورت می گیرد. پاره و یا دچار افتادگی گردد.
عمل پرینورافی برای بر طرف کردن این مشکل، بیشتر به صورت همزمان با عمل جراحی واژینوپلاستی انجام می شود.

مراجعه به متخصص زنان برای زایمان در سقز کردستان

یکی از بیشتر ترین حوزه های فعالیت متخصصین زنان، زایمان طبیعی و سزارین می باشد. در کل پروسه دوره حاملگی با سونوگرافی جنین، مادر را از سلامت و رشد جنین مطلع سازد.

زایمان طبیعی

جهت مطمئن شدن از داشتن شرایط خانم برای زایمان طبیعی لازم است که معاینات ضروری از سوی یک پزشک متخصص زنان خوب انجام شود و موقعیت قرارگیری جنین و شرایط جسمانی نوزاد و مادر مورد بررسی قرار گیرد. اگر مادر و جنین در شرایط خوبی به سر ببرند، بهترین شیوه برای زایمان، به روش زایمان طبیعی می باشد. البته یکی از نگرانی های مادران برای زایمان طبیعی درد زیاد آن می باشد. که زمان زایمان طبیعی متحمل آن می شوند. باید بگوییم که الانه شیوه های کثیر و موثر برای کم شدن درد زایمان طبیعی به صورت می دهند. که زمان زایمان طبیعی، از انواع بی حسی های نخاعی کمک می گیرند.

زایمان سزارین

در صورتی که زایمان طبیعی برای مادر امکان نداشته باشد. مانند تنگ بودن لگن مادر، وضعیت بد قرارگیری جنین در رحم و یا نبود برخورداری مادر از شرایط روحی مناسب برای زایمان طبیعی، امکان دارد زایمان سزارین انجام گیرد. در اصل بهترین متخصص زنان جهت سزارین ، پزشکی می باشد، که تمام شرایط مادر و جنین را بررسی کند و یقین پیدا کند. که زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد خطرناک است تا عمل جراحی سزارین را شروع کند.

زایمان سزارین دارای دو نوع زایمان است. یک *سزارین اورژانسی و دو *سزارین برنامه ریزی شده می باشد.

بهترین متخصص زنان در سقز

دکتر فاطمه آقاجان زاده
جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی و زیبایی
عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران
رییس بخش جراحی زنان و رییس بخش زایشگاه تامین اجتماعی سقز

بهترین زمان برای مراجعه به بهترین دکتر زنان چه موقع است؟

بعد از رسیدن به سن بلوغ دختران

در اصل آغاز رجوع به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب از این سن شروع می شود. یک دختری که به سن بلوغ رسیده است، فرآیند تخمک گذاری برای دختر خانوم آغار شده است. و هم اکنون دوره های قاعدگی او شروع شده است.

متخصص زنان در شهر سقز

در بعضی از دختر خانم ها امکان دارد که تا سن 10 سالگی به بلوغ برسند و در برخی دیگر از دختر خانم ها کمی دیرتر. ولی خیلی کمتر دختری هست که تا قبل از سن 16 سالگی به سن بلوغ کامل نرسیده باشند.

در هر صورت آغاز پریودی در زندگی دختران حس جدید می باشد. و امکان دارد سوالات زیادی در این خصوص داشته باشند که برای دانستن آن ها بهترین راه مراجعه نزد یک پزشک متخصص زنان می باشد.

متخصص زنان سقز

اختلالات قاعدگی جزو مشکلاتی می باشد که بعد از سن بلوغ نمایان می شود. و در صورت ادامه دار بودن این مشکلات باید به مراجعه نزد متخصص زنان و زایمان خوب می باشد.

مشکلات پریودی می تواند به صورت تاخیر در چرخه دوره ای، تعجیل در قاعدگی، تغییر در شدت خونریزی (شدت یا کاهش غیر طبیعی)، تغییر رنگ در خونریزی دوران قاعدگی و … بروز کند.

هر زمان این علائم ا مشاهده کردید. لازم می باشد که حتما نزد یک پزشک متخصص زنان مراجعه فرمایید. تا بعد از معاینه بهترین شیوه درمان را در نظر بگیرد. پزشک زنان معمولا با دارو و از به وسیله سونوگرافی تلاش در تشخیص و درمان این مسئله دارد.

همزمان با رشد دختر خانم ها، هورمون های دختران شروع به تغییرات در بدن آنها می کنند. مثل: افزایش رشد موهای زائد، رشد سینه ها. اگر تحت نظر پزشک متخصص زنان خوب هستند، می توانند از مشکلات هورمونی و بروز اختلالات ناشی آن جلوگیری به عمل بیاید.

در دهه سوم زندگی (20 تا 30 سالگی) چه اتفاقی برای زنان می افتد؟

در سنین بین 20 تا 30 سالگی زندگی یک خانم، تمایلات مختلفی از خود نشان خواهد داد. بعضی از شایع ترین آن ها عبارتند از:

میل به انواع جراحی های زیبایی واژن

در این سنین بیشترین مقدار اهمیت به زیبایی به خود افزایش پیدا می کند. و زنان همیشه به دنبال ارتقا حس اعتماد به نفس خویش هستند. به این سبب به فکر انواع و اقسام روش های زیباسازی واژن سوق پیدا می کنند.

 مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • عمل لابیاپلاستی
  • عمل سفید کردن واژن
  • تزریق ژل و چربی به واژن

تمایل به ازدواج  و تشکیل زندگی

 ازدواج در هر سنی می تواند رخ دهد. ولی از آن جا که بیشترین آمار در سنین 20 – 30 سالگی می باشد، ترجیح می دهیم در این بخش به آن بپردازیم. ازدواج به تنهایی مشکلات و مسائل مختلفی را می تواند برای خانم ها به وجود بیاورد.

قبل از ازدواج غالبا لازم می باشد، که جهت چکاپ سلامت و اطمینان از نداشتن بیماری های خاص زنانه،  مراجعه به یک پزشک متخصص زنان اقدام گردد.

بعد از ازدواج هم مسائل مربوط به مقاربت جنسی و نزدیکی ، بارداری، زایمان، پیشگیری از بارداری و یا درمان نازایی مهم است.

مقاربت و روابط جنسی  

در مقاربت و روابط جنسی  بین خانم و آقا لازم می باشد.که هر دو  آنها از سلامت کامل در ناحیه آلت تناسلی جنسی برخوردار باشند تا دچار بیماری های مقاربتی نشوند.
یکی از مهمترین بیماری های مقاربتی ابتلا به ویروس HPV (ایدز) می باشد. که ابتلا به آن شریک های جنسی را درگیر می سازد. و نیز نخستین رابطه جنسی خیلی اهمیت دارد.
و ضروری می باشد که خانم بعد از ابتلا تحت معاینه قرار بگیرند. کلا سفارش می شود که بعد از هر چند بار روابط جنسی، معاینه انجام شود تا از عدم بروز بیماری های عفونتی و … اطمینان حاصل شود.
راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

پیشگیری از بارداری

خیلی از رن و شوهر ها به هر دلیلی، تمایلی برای بچه دار شدن ندارند و قصد دارند از حاملگی جلوگیری کنند. یکی از رایج ترین شیوه های آن، استفاده از قرص های ضدبارداری می باشد.

آیا مصرف قرص های ضدبارداری می تواند باروری آن ها را در آینده دچار مشکل کند؟

میل جنسی را چطور؟ برای آگاهی از این چنین عوارضی که برای هر روش امکان پذیر می باشد، ضروری است حتما با یک متخصص زنان و زایمان خوب مشورت کنید.

نازایی

یکی از مشکلات رایج بعد از ازدواج، نازایی یک یا هر دوی زوجین می باشد. اگر پس از مدتی طولانی باردار نشوید، نشان از ناباروری زوجین دارد.
و باید برای درمان به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

درمان نازایی به شیوه های مختلفی که شایع ترین آن ها آی وی اف (IVF) و آی یو آی (IUI) می باشد، انجام می شود.

درمانگاه های سقز

بارداری و زایمان

با اقدام برای بارداری مسائل مهمی مطرح می گردد. اینکه قبل از بارداری چه مراقبت هایی ضروری می باشد، چه کارهایی را باید حتما انجام دهند.
و از چه کارهایی باید پرهیز شود.
در دوره حاملگی مادر به شدت نیاز به مراقبت خواهد داشت، تا مبادا سلامت خود و نوزاد در خطر باشد. در طی زمان حاملگی با توجه به موقعیت جنین در شکم مادر و همچنین شرایط مادر، بهترین روش زایمان مشخص می گردد.
ممکن است مادر شرایط زایمان طبیعی را نداشته باشند و سزارین برای مادر اجباری باشد. ولی اگر تحت نظر پزشک متخصص زنان نباشد، این مسئله را متوجه نخواهد شد و در حین زایمان، مادر و نوزاد در خطر قرار می گیرند.
در حالتی که زایمان به نحوه سزارین صورت بگیرد، نیاز به مراجعه نزد پزشک متخصص زنان و زایمان بیشتر از موقعی است. که زایمان طبیعی انجام شده است.

پس از زایمان

غالبا در زایمان های طبیعی که فشار زیادی بر اندام تناسلی است، فرم این اندام تغییر پیدا خواهد کرد. و سبب شلی، افتادگی و … می شود. در صورت بروز چنین مسائلی با درجه بالا، ضروری است که نسبت به درمان از طریق جراحی هایی مثل عمل واژینوپلاستی و پرینورافی انجام میشود.

از سن 30 تا 40 سالگی

کل موارد ذکر شده در بالا برای ازدواج و مسائل بعد از آن در قسمت قبل گفتیم، می تواند در این خصوص سنی نیز نشان دهد. ولی موارد دیگر هم در این سنین بیشتر مورد اهمیت قرار دارد.

توجه به سلامت زنانه و افزایش چکاپ های دوره ای. با این کار خانم ها می توانند از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنند و در صورت ابتلا نیز می توانند، سریعا درمان را آغاز نموده و مانع پیشروی آن ها شوند.

همچنین در زن و شوهری که مدتی از ازدواجشان می گذرد و ممکن است در روابط جنسی میان آن ها مشکلاتی روی داده باشد، مراجعه نزد یک متخصص زنان برای ریشه یابی این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

همچنین ممکن است بسیاری از خانم ها در این بازه سنی بخواهند اقدام به بستن لوله های رحمی خود کنند که برای صلاحیت این اقدام لازم است نزد یک متخصص زنان و زایمان خوب مراجعه نمایند.

آشنایی با دستگاه تناسلی زنان

40 تا 50 سالگی

در سن 40 تا 50 سالگی مشکلات زنانه مقداری بیشتر خواهد شد. و نیز اقدام برای انجام شیوه های متفاوت جوانسازی واژن در این روزگار خیلی بیشتر است.
بدلیل اینکه زنان تجربه روابط جنسی بیشتر و احتمالا تعداد زایمان و بارداری های متعدد را داشته اند که به دنبال آنها، مشکلاتی چون افتادگی واژن، شل شدن آن، پارگی پرینه، چروکیده شدن و …به وجود می آید.
در این دهه اخیر، نگرانی های یائسگی نیز گریبان زنان را می گیرد و امکان دارد چرخه قاعدگی آن ها خیلی نامنظم شود.

از 50 سالگی به بعد

با پا گذاشتن به سن پنجاه سالگی ، یائسگی کم کم شروع می شود. چرخه قاعدگی عاملی محافظ برای زن ها در برابر انواع عفونت ها و بیماری های زنان محسوب می گردد.
جهت پیشگیری از بروز مشکلات جدی زنانه در دوران یائسگی ضروری می باشد. تحت مراقبت یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب قرار بگیرد. تا بتواند با داروهای تقویتی و یا شیوه های متفاوت، همیشه سلامت زنان را به ارمغان آورد.

 احتمال ابتلا به انواع سرطان های رحم و پستان در سنین بالا وجود دارد.

یک متخصص و جراح زنان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هر خانمی جهت انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان معیارهایی را مد نظر خواهد داشت. به این جهت امکان دارد، تجربه زنان مختلف در خصوص پزشک زنان خوب با همدیگر متفاوت باشد.

بعضی از این نظر ها می تواند شامل نزدیک بودن مطب پزشک متخصص زنان به محل سکونت خانم، امکان تعیین نوبت اینترنتی و تلفنی، هزینه هایی که باید پرداخت کنند و … باشد.

 مؤلفه های مهم برای یک متخصص و جراح زنان خوب کدامند؟

نخست باید دلیل مراجعه خانم ها را نزد یک پزشک متخصص زنان و زایمان به صورت کاملا روشن مشخص کنید. بعد از داشتن آگاهی تخصصی پزشک مورد نظر خود، در مورد مشکلتان مطمئن شوید. مثلا اگر برای عمل لابیاپلاستی پیش پزشک مراجعه کنید. که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارد، یقینا با مشکل مواجه خواهید شد.

مورد دوم داشتن دکتر متخصص از تجربه و مهارت کافی در زمینه علت مراجعه شما است. یعنی علاوه بر تجربه بالا و آکادمیکی که دکتر متخصص باید داشته باشد، ضروری است دارای تجربه بالا و مجرب هم در زمینه مربوطه باشد.

آشنایی پزشک با بهترین روش ها و متد روز دنیا، از جمله مهم ترین مواردی می باشد. که باید پزشک از آن برخوردار باشد. به معنای دیگر دکتر باید آگاهی و علم خود را همیشه، آپدیت کند.

بیمار محور بودن پزشک :

یکی از مؤلفه هایی می باشد که باید پزشک از آن برخوردار باشد. به معنای اینکه دکتر باید تا حد امکان به نظر و سلیقه بیمار خود احترام بگذارد و طبق  آن مراحل درمان را ادامه دهد. البته در حالتی که نظر بیمار با قوانین علوم تخصصی پزشکی مغایرت نداشته باشد و سبب آسیب رسانی به سلامت بیمار نگردد.

یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی که یک پزشک متخصص زنان و زایمان باید داشته باشد، صبور بودن زمان برخورد با بیماران می باشد. زنانی که نزد یک دکتر متخصص زنان مراجعه می کنند،

بیشتر دچار مشکلاتی هستند که فکر آن ها را درگیر کرده است و یا در بهترین حالت، درگیر زایمان و بارداری می باشند. که در هر حالت ، احتیاج به توجه و آگاهی می باشند.

اگر دکتر زنان بخواهد با آن ها سرد و بی روح برخورد کند و اطلاعات مهمی در اختیار بیمار قرار ندهد، در اصل امکان دارد سبب آسیب روحی آن ها گردیده و حتی به سبب کم توجهی نسبت به اندازه دانش بیماران، عوارض جبران ناپذیری برای بیماران به وجود آورد.

یک متخصص زنان و زایمان خوب باید

برای بیماران دلسوز و مهربان باشد. اینکه بیماران متوجه بشوند که یک حامی خوب دارند، خیلی  در روحیه بیماران تاثیرگذار است.

زنانی که قصد زایمان و یا جراحی که باید در بیمارستان انجام گردد را دارند، بهتر می باشد نسبت به بیمارستان های طرف قرارداد پزشک  اطلاعات کامل و مفیدی کسب کنند. توجه داشته باشید که بیمارستان مورد نظر از تجهیزات، امکانات و محیط بهداشتی خوبی برخوردار هستند، خیلی اهمیت دارد.

از مؤلفه های دیگر و ناثیر گذار در انتخاب بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان این می باشد که بیشتر مراجعین پزشک متخصص، از دکتر رضایت داشته باشند. مقدار رضایتمندی مراجعین ذاتا نمی تواند ساختگی و یا دروغین باشد.

امکان دارد از خودتان سوال کنید که چگونه می توانیم مطمئن شویم از دارا بودن متخصص زنان  از ویژگی های ذکر شده اطمینان حاصل کنیم؟

  1. جستجو در اینترنت

    یکی از بهترین روش ها است. با این روش شما می توانید تا مقداری از میزان رضایت دیگر اشخاص جامعه در مورد دکتر متخصص مورد نظر اطمینان حاصل کنید،

  2. تحقیق و پرس و جو

    پرس و جو از افراد دیگر و مشورت با بیمارانی که تجربه مراجعه نزد یک پزشک زنان خوب را داشته اند، شیوه یاری کننده دیگری می باشد. که تا حد بسیاری می تواند در انتخاب به شما خیلی کمک کند.

  3. بررسی رزومه پزشک

    اگر بتوانید به رزومه و موفقیت های دکتر دست پیدا کنید، می توانید تا مقداری از درستی انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

  4. مراجعه به صورت حضوری

    در آخر مراجعه حضوری پیش دکتر متخصص زنان مورد نظر به شما توصیه می گردد. بخاطر اینکه در جلساتی که حضوری برگزار می گردد، شما می توانید از صداقت پزشک و مهارت او برای درمان و بهبودی شما اطلاعاتی به دست آورید.

در قسمت های بالا با تمام خدماتی که توسط یک پزشک متخصص زنان و زایمان ارائه می شود، آشنا شده ایم. 

  • جراحی های زیبایی زنان با لیزر مونالیزا تاچ
  • درمان اختلالات زنان با لیزر
  • درمان بیماری های زنان با به کارگیری RF
  • مزوتراپی
  • انجام کلیه اعمال ژنیکولوژی
  • زایمان طبیعی
  • هیستروسکوپی
  • پولیپکتومی
  • میومکتومی
  • زایمان سزارین
  • جراحی هودوپلاستی
  • لابیاپلاستی
  • پرینورافی
  • واژینوپلاستی
  • سفید کردن واژن
  • تنگ کردن واژن
  • هیسترکتومی سیستکتومی
  • تزریق چربی به واژن
  • درمان تنبلی تخمدان
  • رفع چسبندگی رحم
  • درمان زگیل تناسلی
  • درمان عفونت واژن
  • درمان اندومتریوز

    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

    • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

    سندرم تخمدان پلی کیستیک

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

    • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

    بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

    • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

    نقطه جی در زنان

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

    • رابطه جنسی

    علت درد هنگام نزديكی

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

    • تمرینات کگل

    تمرینات کگل

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

    • زایمان طبیعی

    زایمان

    دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

    زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

    نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

    تماس بگیرید