دلایل منوراژی

دلایل منوراژی : منوراژی (خونریزی شدید قاعدگی)

دلایل منوراژی (خونریزی شدید قاعدگی) : منوراژی اصطلاح پزشکی برای دوره های قاعدگی با خونریزی غیرطبیعی شدید یا طولانی مدت است. اگرچه خونریزی شدید قاعدگی یک نگرانی شایع است ، اما بعضی از زنان از دست دادن خون خیلی شدید را تجربه می کنند، که منوراژی نامیده شود.

با منوراژی ، نمی توانید فعالیت های معمول خود را در زمان پریود ادامه دهید، زیرا خونریزی و گرفتگی زیادی دارید. اگر از پریود خود می ترسید زیرا خونریزی شدید قاعدگی دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. درمان های خیلی زیادی برای منوراژی وجود دارد.

دلایل منوراژی

علائم منوراژی :

دلایل منوراژی : علائم و نشانه های منوراژی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هر یک ساعت یک یا چند نوار بهداشتی یا تامپون را برای چند ساعت متوالی خیس کنید
  • برای کنترل جریان قاعدگی نیاز به استفاده از نوار بهداشتی اضافی دارید
  • نیاز به بیدار شدن برای عوض کردن نوار بهداشتی در طول شب
  • خونریزی بیش از یک هفته
  • عبور لخته های خون بزرگتر از یک چهارم (همیشگی)
  • محدود کردن فعالیت های روزانه به دلیل خون ریزی شدید عادت ماهانه
  • علائم کم خونی مانند خستگی ، خستگی یا تنگی نفس

زمان مراجعه به پزشک

دلایل منوراژی :

در صورت مشاهده موارد زیر ، قبل از پریودی بعدی خود از پزشک کمک بگیرید.

  1. خونریزی واژن آنقدر شدید است که حداقل یک پد یا تامپون را در دو ساعت خیس می کند
  2. خونریزی بین پریودها یا خونریزی نامنظم واژن
  3. هرگونه خونریزی واژن پس از یائسگی

علل منوراژی:

دلایل منوراژی : در برخی موارد ، علت خونریزی شدید قاعدگی ناشناخته است ، اما تعدادی از شرایط ممکن است باعث منوراژی شود.

علل شایع عبارتند از:

دلایل منوراژی : عدم تعادل هورمونی در یک چرخه قاعدگی طبیعی ، تعادل بین هورمون های استروژن و پروژسترون تجمع پوشش رحم (آندومتر) را تنظیم می کند ، که در طول قاعدگی از بین می رود.

در صورت عدم تعادل هورمونی ، اندومتر بیش از حد رشد می کند و در نهایت به دلیل خونریزی شدید قاعدگی از بین می رود.

تعدادی از شرایط می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود ، از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، چاقی ، مقاومت به انسولین و مشکلات تیروئید.

اختلال در عملکرد تخمدان ها

اگر تخمدان های شما در طول چرخه قاعدگی (تخمک گذاری) تخمک (تخمک گذاری) آزاد نمی کند ،

بدن شما هورمون پروژسترون را تولید نمی کند ، مانند یک چرخه قاعدگی طبیعی. این منجر به عدم تعادل هورمونی می شود و ممکن است منجر به منوراژی شود.

فیبروئید رحم

این تومورهای غیر سرطانی (خوش خیم) رحم در دوران باروری شما ظاهر می شود. فیبروم رحمی ممکن است باعث خونریزی قاعدگی شدیدتر از حالت عادی یا طولانی مدت شود.

پولیپ توده های کوچک و خوش خیم در مخاط رحم (پولیپ رحم) ممکن است باعث خونریزی شدید یا طولانی مدت قاعدگی شود.

آدنومیوز

این وضعیت زمانی رخ می دهد که غدد آندومتر در عضله رحم قرار می گیرند و اغلب باعث خونریزی شدید و پریودهای دردناک می شوند.

دستگاه داخل رحمی (IUD). منوراژی یکی از عوارض جانبی شناخته شده استفاده از دستگاه غیر هورمونی داخل رحمی برای پیشگیری از بارداری است. پزشک شما به شما در برنامه ریزی برای گزینه های مدیریت جایگزین کمک می کند.

عوارض بارداری

ممکن است به دلیل سقط جنین باشد. یکی دیگر از علل خونریزی شدید در دوران بارداری شامل موقعیت غیر معمول جفت است ، مانند جفت کم ارتفاع یا جفت سرراهی.

سرطان

سرطان رحم و سرطان دهانه رحم می تواند باعث خونریزی زیاد قاعدگی شود ، به ویژه اگر در دوران یائسگی هستید یا قبلاً آزمایش پاپ غیر طبیعی انجام داده اید.

دلایل منوراژی

برخی از اختلالات خونریزی-مانند بیماری فون ویلبراند ، شرایطی که در آن عامل مهم انعقاد خون دچار نقص یا نقص است-می تواند باعث خونریزی غیر طبیعی قاعدگی شود.

داروها برخی از داروها ، از جمله داروهای ضد التهابی ، داروهای هورمونی مانند استروژن و پروژستین و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین (کومادین ، ژانتوون) یا انوکساپارین (لوونوکس) ، می توانند به خونریزی شدید یا طولانی مدت قاعدگی کمک کنند.

سایر شرایط پزشکی. تعدادی از بیماری های دیگر ، از جمله بیماری کبد یا کلیه ، ممکن است با منوراژی همراه باشد.

دلایل منوراژی

زمان خطر

دلایل منوراژی : با توجه به سن و اینکه آیا شما شرایط دیگری دارید که ممکن است دچار منوراژی شده اید ، متفاوت است. در یک چرخه طبیعی ، آزاد شدن تخمک از تخمدان ها باعث تحریک تولید پروژسترون در بدن می شود ، هورمون زنانه که مسئول منظم بودن دوره ها است. وقتی تخمک آزاد نمی شود ، پروژسترون کافی نمی تواند باعث خونریزی شدید قاعدگی شود.

منوراژی در دختران نوجوان معمولاً به دلیل عدم تخمک گذاری است. دختران نوجوان به ویژه در اولین سال پس از اولین قاعدگی (یائسگی) مستعد چرخه های تخمک گذاری هستند.

منوراژی در زنان سن باروری بعد از چهل سالگی به طور معمول به دلیل آسیب رحمی است ، از جمله فیبروم ، پولیپ و آدنومیوز. با این حال ، مشکلات دیگر ، مانند سرطان رحم ، اختلالات خونریزی ، عوارض جانبی داروها و بیماری های کبدی یا کلیوی می تواند عوامل موثر باشد.

عوارض منوراژی :

خونریزی زیاد یا طولانی مدت قاعدگی می تواند منجر به سایر بیماری ها شود ،

از جمله:

کم خونی منوراژی با کاهش تعداد گلبول های قرمز در گردش خون می تواند باعث کم خونی از دست دادن خون شود. تعداد گلبول های قرمز در گردش توسط هموگلوبین ، پروتئینی که گلبول های قرمز را قادر می سازد اکسیژن را به بافت ها منتقل کنند ، اندازه گیری می شود.

کم خونی فقر آهن در حالی رخ می دهد که بدن شما سعی می کند گلبول های قرمز از دست رفته را با استفاده از ذخایر آهن خود برای تولید هموگلوبین بیشتر جبران کند ،

که می تواند اکسیژن را به گلبول های قرمز خون منتقل کند. منوراژی ممکن است سطح آهن را به اندازه کافی کاهش دهد تا خطر کم خونی فقر آهن را افزایش دهد.

علائم و نشانه ها شامل رنگ پریدگی پوست ، ضعف و خستگی است. اگرچه رژیم غذایی در کم خونی ناشی از فقر آهن نقش دارد ، اما این مشکل با دوره های قاعدگی سنگین پیچیده می شود.

درد شدید. همراه با خونریزی شدید قاعدگی ، ممکن است دچار دردهای قاعدگی دردناک (دیسمنوره) شوید. گاهی اوقات گرفتگی های ناشی از منوراژی آنقدر شدید هستند که نیاز به بررسی پزشکی دارند.

سوزش دستگاه تناسلی خانم ها

توسط کارکنان کلینیک مایو

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید