نماد سایت متخصص زنان سقز

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بروکلی و سبزیجات
بروکلی و سبزیجات

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C هستند. اینها آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است. به دفع سموم و مواد سرطان زا که می توانند باعث سرطان سینه شوند، کمک کنند. برای دریافت حداکثر مواد مغذی، این سبزیجات را تفت دهید یا سفید کنید. و سعی کنید آنتی اکسیدان های خود را به جای مکمل ها از غذا دریافت کنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است در طول درمان سرطان سینه خطرناک باشند.

دانه های کتان Flaxseed

دانه‌های کتان به‌خاطر امگا 3 خود شناخته شده‌اند، اما برای سینه‌ها مفید هستند، زیرا نسبت به سایر مواد غذایی لیگنان بیشتری دارند. اینها ترکیبات گیاهی هستند که دارای فیبر و آنتی اکسیدان فیتواستروژن هستند. محققان فکر می کنند فیتواستروژن گیرنده های استروژن را هدف قرار می دهد. بنابراین سرطان سینه تحریک شده با استروژن نمی تواند تشکیل شود. دانه های کتان (نه روغن بذر کتان) را در ماست، بلغور جو دوسر، سالاد، سوپ، اسموتی و کلوچه بریزید.

زردچوبه

مردم برای قرن ها از زردچوبه برای مهار التهاب استفاده می کردند. و تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است دو فایده بزرگ برای سرطان سینه داشته باشد. کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، ممکن است. به توقف گسترش سرطان سینه و کاهش آسیب شیمی‌درمانی در سایر قسمت‌های بدن کمک کند. اما این یافته از مطالعات آزمایشگاهی به دست آمده است. تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا این موضوع در انسان صادق است یا خیر. زردچوبه را در غذاهای کاری بخورید یا آن را به سوپ ها، تخم مرغ های همزده یا شیر گرم اضافه کنید.

کاروتنوئید ها رنگدانه های زرد، قرمز و نارنجی

کاروتنوئیدها رنگدانه های طبیعی هستند که به گوجه فرنگی، هویج و سیب زمینی شیرین رنگ می دهند. بدن شما آنها را به ویتامین A تبدیل می کند که برای چشم شما مهم است. آنها همچنین به حفظ سلامت پوست شما کمک می کنند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است بین کاروتنوئیدها. و کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان سینه ارتباط وجود داشته باشد.

ماهی چرب

اینها با ویتامین D و امگا 3 ضد سرطان برای سینه شما مفید هستند. برخی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که امگا 3 می تواند مانع از رشد رگ های خونی در داخل تومور شود. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا خوردن ماهی روغنی می تواند خطر سرطان را کاهش دهد یا خیر. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض جیوه و دریافت بیشترین مواد مغذی. روی ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین، آنچوی و ماهی خال مخالی تمرکز کنید.

انواع توت

زغال اخته، توت فرنگی، شاه توت و تمشک سرشار از ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن شما در برابر آسیب سلولی محافظت می کنند. توت های تازه، منجمد یا خشک به تنهایی عالی هستند. و به راحتی به ماست، غلات، اسموتی ها و کلوچه ها اضافه می شوند.

گردو

بسیاری از مطالعات به رژیم غذایی با پروتئین گیاهی بیشتر از گوشت اشاره می کنند تا از سینه شما در برابر سرطان محافظت کند یا خطر بازگشت آن را کاهش دهد. برای جایگزینی گوشت چرخ کرده در تاکو، گردوی آسیاب شده را امتحان کنید. یک مطالعه نشان داده است که خوردن گردو به کاهش رشد تومور سینه کمک می کند. و حتی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

انگور

انگور، به خصوص قرمز و بنفش، دارای سطوح بالایی از رسوراترول است. این یک آنتی اکسیدان است که با پیشگیری از سرطان سینه، کبد و معده مرتبط است. یک خوشه انگور را بلافاصله بعد از انگور میل کنید، آنها را به عنوان یک دسر خنک فریز کنید یا به سالاد اضافه کنید. فقط پوست را حفظ کنید: جایی که بیشتر آنتی اکسیدان ها در آنجا زندگی می کنند.

پروتئین سویا

سال ها پیش، تحقیقات مبتنی بر جوندگان، غذاهای سویا را با سرطان سینه مرتبط کرد. اما مطالعات به روز توضیح می دهد که جوندگان و انسان ها سویا را متفاوت پردازش می کنند. غذاهای سالم سویا مانند سویا (ادامه)، توفو و تمپه بی خطر هستند و دارای مواد مغذی گیاهی – به نام ایزوفلاون – هستند که ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

عدس

اینها راه دیگری برای دریافت پروتئین گیاهی است که التهاب را کاهش می دهد و ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. آنها همچنین سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. آنها را آماده بخرید یا یک دسته عدس سیاه، سبز یا قرمز بپزید تا به جای گوشت چرخ کرده در غذاهای چیلی، مکزیکی و ایتالیایی استفاده کنید.

لوبیا سیاه

از بین تمام انواع لوبیا، این ها یکی از سالم ترین ها در نظر گرفته می شوند. لوبیا لاک پشت نیز نامیده می شود، سطوح بالای آنتی اکسیدان آن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، انواع دیگر سرطان ها و بیماری های مداوم کمک کند. لوبیا سیاه همچنین منبع قوی ارگوتیونئین است، اسید آمینه ای که از DNA شما محافظت می کند.

غلات کامل

اینها منبع مهمی از فیتوکمیکال های زیست فعال هستند، ترکیبات طبیعی که می توانند به پیشگیری یا مدیریت سرطان سینه کمک کنند. در یک مطالعه، زنانی که بیش از هفت بار در هفته غلات کامل مصرف کردند، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دادند. خیلی به نظر می رسد؟ بلغور جو دوسر سبوس دار، نان، کراکر، تورتیلا، غلات، پاستا، و برنج قهوه ای همه به حساب می آیند.

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

منبع +

تغذیه زنان یائسه

2021-12-22T21:24:09+03:30

سندرم تخمدان پلی کیستیک

2021-12-22T21:24:09+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم
2021-12-23T08:08:14+03:30

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

2021-12-23T08:08:14+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

2021-12-22T21:25:11+03:30

نقطه جی در زنان

2021-12-22T21:25:11+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

2021-12-22T21:24:44+03:30

علت درد هنگام نزديكی

2021-12-22T21:24:44+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

2021-12-22T21:23:28+03:30

تمرینات کگل

2021-12-22T21:23:28+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

2021-12-22T21:24:27+03:30

زایمان

2021-12-22T21:24:27+03:30دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

خروج از نسخه موبایل