• نقطه جی چیست

نقطه جی در زنان

نقطه جی

تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛

وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است.

G-Spot Anatomy

تحقیق توسط: انستیتوی زنان ، INC. ، سن پیترزبورگ ، فلوریدا ، ایالات متحده آمریکا

هدف این نوشتار برای شناسایی ساختار آناتومیکی نقطه G در دستگاه تناسلی زنان می باشد.

تحقیقات برای یافتن نقطه جی در دستگاه تناسلی زنان از طریق تشریح دیواره واژن قشر به قشر روی یک جسد زن صورت گرفته است.

  1. نتیجه اولیه: شناسایی نقطه G درون دستگاه تناسلی زنانه بوده است.
  2. نتیجه ثانویه: اندازه گیری و توصیف آناتومیکی نقطه G است.

نتایج:

1- نقطه G دارای ساختار آناتومیکی متمایز است که در غشای پشتی نقطه کلیتوریس و در فاصله 5/16 میلی متری از قسمت فوقانی مجرای ادراری قرار دارد و هم مرز جانبی مجرای ادراری زاویه 35 درجه ایجاد شده است.

2- قطب پایینی (دم) و قطب فوقانی (سر) به ترتیب 3 و 15 میلی متر در کنار مرز جانبی مجرای ادرار قرار دارد.

3- به طور کلی ، نقطه G به عنوان یک کیسه کاملاً مشخص با دیوارهایی ظاهر می شود که شبیه بافت های فیبرو اتصال و شبیه به بافت های نعوظ است.

4- سطح فوقانی کیسه دارای بی نظمی های مایل به آبی است که از طریق کت قابل مشاهده است. با بازکردن پوشش رویی کیسه ، ترکیبات آناتومیکی نقطه G با ابعاد طول (L) 8.1 میلی متر ¥ عرض

(عرض) 3.6-1.5 میلی متر ¥ ارتفاع (H) 0.4 میلی متر ظاهر شد.

ساختار نقطه G دارای سه ناحیه مجزا بود:

قسمت نزدیک (سر) L 3.4 میلی متر ¥ عرض 3.6 میلی متر ، قسمت میانی L 3.1 میلی متر ¥ عرض 3.3 میلی متر و قسمت دور (دم) L 3.3 میلی متر ¥ عرض 3.0 میلی متر به از دم دیستال ، یک ساختار طناب مانند ظاهر شد ، که تقریباً 1.6 میلی متر دیده شد و سپس در بافت اطراف ناپدید شد.

نتیجه: وجود آناتومیکی نقطه G با تأثیر بالقوه بر عملکرد و تحقیقات بالینی در زمینه عملکرد جنسی زنان ثبت شد.

نتیجه کالبد شکافی: سطح II-3. Ostrzenski A. آناتومی نقطه G: یک کشف جدید. بین سال های 1355-1359.

روش پیدا کردن نقطه جی زن

درباره نقطه G در دستگاه تناسلی خانمها بیشتر بدانیم

نقطه G در دستگاه تناسلی خانمها بسیار بحث برانگیز است. بسیاری از زنان معتقد هستند که برای ارگاسم شدن بسیار الزامی می باشد.

در صورتی که بسیاری دیگر از بانوان نیز معتقد هستند. که اصلا همچین مکانی یا نقطه ای در دستگاه تناسلی آنها اصلا وجود ندارد.

محققان روانشناسی جنسی در تحقیقات خود به بررسی این مسئله می پردازد. و سعی می کنند که به شما بیاموزند که چگونه این نقطه را در دستگاه تناسلی زنانه پیدا کنید، با آن چه رفتاری داشته باشید.

نقطه G کجاست؟

اگر خانمی این نقطه را داشته باشد، گفته می شود. نقطه جی پنج سانتیمتر درون واژن روی جداره جلویی قرار گرفته است. باید با انگشت قابل لمس باشد آنرا حس کنید.

اگر با لمس آن در داخل واژن از نظر جنسی.

تحریک نشوید به این معناست که بزرگتر از یک عدس نمی باشد.

اما اگر با لمس آن در داخل واژن از نظر جنسی تحریک شدید، یعنی اندازه آن بزرگتر از یک عدس است.

نقطه جی بیش از آنکه یک نقطه باشد، یک محل خاص درون واژن خانم ها می باشد. اگر قصد دارید که کنترل کنید و ببینید که شما هم این نقطه را درون دستگاه تناسلی دارید یا خیر،

باید به دنبال یک محل زبر مانند درون واژن و تقریباً کروی شکل باشید که نسبت به بقیه سطح داخلی واژن که صاف و نرم می باشد، متفاوت باشد.

نام علمی نقطه جی چیست؟

نقطه جی در اصل نقطه گرافنبرگ نام دارد که از روی نام ارنست گرافنبرگ دکتر متخصص زنان که برای اولین بار در سال 1323( ه.ش) این نقطه را کشف کرد، نامگذاری شده است.

نقطه جی چیست؟

برای بسیاری از بانوان، نقطه جی بخشی از دستگاه تناسلی است که بسیار حساس و تحریک کننده می باشد.

که ساعتها باعث لذت جنسی در خانم ها می شود. برای بسیاری دیگر از زنان نیز نقطه ای برآمده در واژن می باشد،

که اگر بیش از حد با آن بازی شود زن حس می کند که اردار دارد و باید به دستشویی برود.

اما بیشتر از نود درصد خانم ها هیچ احساسی در این نقطه حس نمی کنند و بسیاری دیگر از زنان اصلاً این نقطه را در واژن خود دارا نمی باشند.

نظریه های گوناگونی در خصوص اینکه نقطه جی واقعاً چیست، و یا اصلا وجود دارد یا ندارد! مورد بحث نز پزشکان و محققان قرار دارد.

یک نظریه این است که نقطه جی محل بافت پروستات همانند پروستات در آقایان می باشد.

نبود کروموزوم های Y در جنین در حال رشد

با جنسیت مونث، سلولها را در محلی مشابه یعنی در همان نقطه جی قرار می گیرند.

محققین دیگری با نظریه پروستات هم عقیده می باشند اما آنرا بیشتر بررسی می کنند و میگویند این تنها علل حساس بودن این نقطه نمی باشد.

پزشکان زنان و محققان

در زمینه لذت های جنسی به چوچوله و مجرای پیشاب به عنوان نقاط لذت زنان اشاره میکنند که هر دو آنها را می توان با قسمت جلویی دستگاه تناسلی تحریک شوند.

به این سبب نقاط زیادی برای ارضاء جنسی در زنان وجود دارد و دیگر احتیاجی به یافتن نقطه جی درون واژن نیست.

در صورت به وجود آمدن بعضی مشکلات همانند کاهش میل جنسی امکان دارد تزریق ژل به نقطه جی راه کاری مناسب باشد اما این امر ثابت شده نیست.

با این همه باز هم هنوز کسی بدرستی نمی داند نقطه جی چیست اما موضوع مهم اینجاست که ببینید شما نیز این نقطه را درون واژن خود احساس می کنید یا خیر.

 

با نقطه جی چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

وقتی که شما هم این نقطه را در دستگاه تناسیخود احساس کردید و متوجه شدید شما هم این نقطه را دارید، باید امتحان کنید که آیا نقطه جی سبب می شود به شما لذت جنسی بدهد یا برای شما آزاردهنده و درد آور است.

بازی کردن با نقطه جی معمولاً بهترین راه برای تحریک و احساس آن است.

معمولاً سفارش می شود که بهتر است شوهرتان انگشت خود را تا بند انگشت دوم دخول کند و نقطه جی را با حرکت رو به جلو بکشد. باید تست کنید و ببینید که حرکتتان چگونه باشد که لذت مطلوبی را به شما بدهد.

مسئله این است که

از لحاظ جنسی تحریک بشوید. قابل ذکر است که حساسیت به نقطه جی در روزهای مختلف متفاوت می باشد.

در طی این تحریک جنسی، اولین احساسی که به شما دست می دهد این است که ادرار دارید و باید به دستشویی بروید. شاید به این جهت باشد که نقطه جی روی جداره جلویی دستگاه تناسلی قرار گرفته است،

و به مثانه شما فشار وارد می کند. مطلوب تر است که ابتدا مثانه تان را خالی کنید و سپس نقطه جی خود را امتحان کنید. چند بار اول مقداری برای شما عجیب خواهد بود ولی در نهایت مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

 

راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

احساس کردن نقطه جی در طول رابطه جنسی چگونه است؟

طبق سایز و محل تقریبی نقطه جی این امکان وجود دارد که در طول رابطه جنسی با همسرتان نقطه جی خود را حس کنید یا نکنید.

اگر لگنتان (باسن) را بلند کنید ممکن است نقطه جی را احساس کنید. دیگر طریق احساس کردن نقطه جی بدین صورت است که ایستاده باشید و سپس خم شوید و ای اجازه را به همسر خود این اجازه را بدهید که آلت جنسی خودش از پشت وارد واژن شما شود.

انزال خانم ها توسط نقطه جی چگونه است؟

بسیاری از بانوان می گویند که وقتی نقطه جی تحریک می شود، انزال مطلوب تر صورت می گیرد. تحقیقات محققان نشان می دهد که در حدود 10 درصد از بانوان طی ارگاسم یا تحریک جنسی بین 9 تا 900 میلی لیتر ترشح از مجرای پیشاب خود خارج می کنند.

گروهی از محققان روی بعضی از این نوع ترشحات آزمایش کردند و دریافتن آنزیم های پروستاتیک تولید شده است و به این نظریه رسیدند که نقطه جی تقریباً شبیه به پروستات در آقایان می باشد.

و در پایان باید گفت:

همه ما منحصر به فرد هستیم. امکان دارد که شما نقطه جی را دارا باشید یا نداشته باشید. اگر می خواهید این نقطه را درون خود کشف کنید، و متوجه شدید که این نقطه را در واژن خود ندارید تصور نکنید که شما ناقص هستید و یا از نظر آناتومی بدن مشکلی دارید. روش های بسیار زیادی برای لذت بردن از رابطه زناشویی شما وجود دارد و نقطه جی تنها یکی از آنها محسوب می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

بانک اطلاعات پزشکی زنان

مشاوره پزشکی با متخصص زنان و زایمان

جدیدترین اطلاعات پزشکی متخصص زنان و زایمان

سوالات متداول بیماری های زنان | سوالات پزشکی از دکتر زنان

دانستنی های سلامت زنان

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید