بوی بد واژن

بوی بد واژن : در همه ی خانم ها واژن دارای بوی طبیعی است. شناخت بوی طبیعی واژن موضوع مهمی است. چرا که در برخی موارد ترشحات استشمام بدی دارند، استشمام بیش از حد همراه با سایر علائم مانند خارش واژن، سوزش و درد به علت عفونت واژن می باشد.

1 بوی بد واژن بعد از پریود
2 بوی بد واژن 
3 بوی بد واژن و سرطان
4 بوی بد واژن نشانه بارداری است
5 بوی بد واژن نشانه چه بیماری است
6 بوی بد واژن نوزاد
7 بوی بد واژن زن نشانه چیست
8 بوی بد واژن بعد از سزارین

عوارض و خطرات بیوپسی پستان و نحوه انجام آزمایش آن

دلایل:

رژیم غذایی

بعضی از مواد غذایی مانند پیاز و سیر اگر به مقدار زیاد مصرف شود، بر استشمام آن تاثیر می گذارد.

قرص ها

آنتی بیوتیک ها تعادل باکتری ها را در دستگاه تناسلی به هم می زنند. آنتی هیستامین ها باعث خشک شدن ترشحات واژن و تغییر بوی طبیعی واژن می شوند. داروهای گیاهی، قرصهای ضد بارداری، هورمون درمانی و کرم های واژن نیز بر بوی واژن تاثیر میگذارد.

تعریق بیش از حد

ناحیه تناسلی در معرض تعریق بیش از حد است و چین در ناحیه تناسلی باعث تجمع عرق و بوی بد می شود. لباس های پارچه ای جاذب رطوبت بپوشید و لباس های ورزشی را سریع عوض کنید تا بوی نامطبوع کاهش یابد.

تغییرات هورمونی

دوران یائسگی زنان با کاهش سطح استروژن همراه است، و شما را بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قرار می دهد.

فراموش کردن تامپون

تامپون فراموش شده در مهبل (واژن) می تواند منبع بوی بد باشد که باعث عفونت جدی می شود.

نکاتی برای به حداقل رساندن بوی بد واژن پس از نزدیکی :

بهداشت واژن

بلافاصله بعد از رابطه جنسی ناحیه تناسلی را بشویید. دستگاه تناسلی خارجی باید به آرامی با آب گرم و ژل مخصوص ملایم تمیز شود. صابون در داخل واژن نشود. استفاده از کاندوم از تداخل مایع منی باpH  واژن خودداری می کند، بنابراین بوی بد ایجاد نمی شود. لباس زیر نخی گشاد بپوشید و به طور منظم عوض کنید تا رطوبت ناشی از عرق و ترشحات واژن را جذب کند.

رژیم غذایی و روش های درمان

ماست پر از باکتری “خوب” است که می تواند به حفظ pH واژن کمک کند.می توانید ماست به صورت روزانه بخورید. مواد غذایی سرشار از ویتامینCحاوی آنتی اکسیدان قوی هستند که سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و به بهبود عفونت واژن کمک می کند. میوه هایی مانند پرتقال، آناناس، زغال اخته و انگور دارای ویتامین C بالایی هستند.

درمان دارویی

دکتر ممکن است برای عفونت واژن شما دارو تجویز کند. داروی خوراکی یا واژینال

منبع +

بوی بد واژن

توضیحات تکمیلی 

چگونه از شر بوی واژن خلاص شویم: راه حل ها و درمان ها

در برخی از بانوان بوی واژن، نرمال و انتظار می رود است. اکثر خانم ها رایحه طبیعی مشک دار یا گوشتی دارند، اما این عطر در افراد مختلف متفاوت است.

بوی واژن شما ممکن است با افزایش سن یا در پاسخ به محرک های خاص تغییر کند.

برخی از عواملی که به طور موقت بوی واژن را تغییر می دهند عبارتند از:

  • عرق کردن معمولی
  • فعالیت جنسی
  • سیکل قاعدگی M
    علاوه بر تأثیری که خود چرخه قاعدگی بر بویایی دارد، بوی واژن می تواند در طول دوره قاعدگی متفاوت باشد.

بسیاری از زنان از اطلاعات نادرست و ناامنی در مورد بوی واژن رنج می برند. بوهای معمولی جای نگرانی ندارند و تغییرات کوچک در رایحه باید خود به خود برطرف شوند. در واقع، خود درمانی علائم واژینال درک شده گاهی اوقات می تواند مشکلی ایجاد کند که قبلاً وجود نداشت.

با این حال، هنگامی که واژن بوی قوی و نامطبوعی دارد که برای روزها ادامه دارد، ممکن است نشانه ای از یک مشکل سلامتی باشد.

علل شایع بوی غیر طبیعی واژن عبارتند از:

  • واژینوز باکتریایی ، عفونت ناشی از رشد بیش از حد باکتری
  • تریکومونیازیس ، یک عفونت مقاربتی که توسط یک انگل ایجاد می شود
  • یک تامپون برای مدت طولانی در جای خود باقی مانده است
  • بهداشت ضعیف
  • واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس اغلب بوی ماهی یا شیمیایی ایجاد می کنند، در حالی که تامپون فراموش شده ممکن است شروع به بوی پوسیدگی کند.

درمان بوی واژن

اگر نگران بوی واژن هستید، باید علت آن را برطرف کنید تا از شر آن خلاص شوید. حفظ بهداشت خوب برای جلوگیری از مشکلات سلامتی و بوهای غیرعادی کلیدی است.

به طور منظم بشویید

تمیز کردن منظم مهم است، اما زیاد دور نروید. فریب تبلیغاتی را نخورید که ادعا می کند برای تمیز بودن به محصولات گران قیمت نیاز دارید. واژن به شدت اسیدی است و به طور طبیعی باکتری های بد را از بین می برد. برای شستن آن فقط به آب گرم نیاز دارید. در واقع، برخی از صابون ها ممکن است شرایط را بدتر کنند و محیط را به گونه ای تغییر دهند که منجر به رشد باکتری شود.

از صابون ها و دئودورانت های معطر خودداری کنید. برای شستن چین های بیرونی واژن ، از صابون ملایمی استفاده کنید که سطح pH را تغییر ندهد.

کتانی گشاد و لباس زیر نخی بپوشید

جوراب شلواری و توری بهترین انتخاب لباس برای بهداشت خوب زنانه نیستند. در مورد لباسی که در رختخواب می پوشید دقت ویژه ای داشته باشید. هیچ لباس زیر یا نخی معمولی نپوشید. از لباس زیر تنگ، جوراب شلواری و کمربند خودداری کنید.

حفظ وزن سالم

اغلب، «بوی واژن» اصلاً از واژن نمی آید. گوشت بیش از حد در اطراف چین ها و قسمت داخلی ران ها به دلیل اضافه وزن می تواند زمینه ای برای رشد باکتری ها باشد.

از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید

نوار بهداشتی اغلب بوی قابل توجهی از خود نشان می دهد. سعی کنید در طول قاعدگی خود از کاپ قاعدگی یا تامپون استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آنها را مرتباً تعویض می کنید .

بعد از رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید و ادرار کنید

مایع منی می تواند واژن را تحریک کند و باعث ایجاد بو یا ترشح شود. از استفاده از دوش بعد از رابطه جنسی خودداری کنید. فقط ادرار کنید تا مواد خارجی پاک شوند.

پروبیوتیک ها را امتحان کنید

در حالی که شواهد علمی هنوز واضح است، برخی پیشنهادات وجود دارد که برخی از پروبیوتیک های خوراکی می توانند در برابر واژینوز باکتریایی محافظت کنند. اگر عفونت های مکرر را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد پروبیوتیک ها یا گزینه های دیگر صحبت کنید.

دوش نگیرید

دوش به شستشوی واژن با آب یا مایعات دیگر اشاره دارد. این یک روش نسبتاً رایج است، اما پزشکان آن را توصیه نمی کنند. دوش گرفتن می تواند منجر به عفونت واژن شود. علاوه بر این، اگر قبلاً عفونت دارید، دوش گرفتن می‌تواند باکتری‌ها را به داخل رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها فشار دهد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اغلب، بوی واژن که نیاز به مراجعه به پزشک دارد، با علائم دیگر واژن همراه است. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، یک قرار ملاقات با پزشک بگذارید:

  • خارش
  • سوزش
  • تخلیه
  • تحریک یا درد
    علاوه بر این، اگر بوی قوی و بوی ماهی را استشمام کنید، ممکن است به واژینوز باکتریایی (عفونت واژن) یا تریکومونیازیس (بیماری مقاربتی ناشی از یک انگل) مبتلا شده باشید. یک قرار ملاقات با پزشک خود بگذارید تا در مورد درمان آنتی بیوتیکی برای جلوگیری از عفونت صحبت کنید.
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

دکتر فاطمه آقاجان زاده جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی و زیبایی

چنانچه شما هم از بوی بد واژن رنج می برید می توانید جهت دریافت خدمات تخصصی درمانی و کنترل آن به خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. شما می توانید در صورت نیاز برای دریافت وقت ویزیت با شماره ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸ تماس حاصل فرمایید.

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید