عفونت‌ دستگاه تناسلی زنانه

عفونت‌ دستگاه تناسلی زنانه چگونه ایجاد می‌شود؟ عفونت‌ زنانه چگونه ایجاد می‌شود؟ یک جراح و متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه عفونت‌ های دستگاه تناسلی در تمامی سنین شایع است. و زمان خاصی برای شروع ندارد، گفت: عفونت لگنی (PID) منجر به ایجاد عفونت، چسبندگی لوله‌ها و نازایی می‌شود. که علایم شایع آن ترشحات بد بو، احساس سوزش و خارش دستگاه تناسلی است.

1 عفونت دستگاه تناسلی زنانه
2 عفونت اندام تناسلی زنانه
3 عفونت دستگاه تناسلی زنان
4 عفونت دستگاه تناسلی زن
5 عفونت دستگاه تناسلی زنان درمان
6 علائم عفونت دستگاه تناسلی زنان
7 عفونت اندام تناسلی زنان
8 عکس عفونت دستگاه تناسلی زنان
9 برای عفونت دستگاه تناسلی زنان چه باید کرد
10 عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان

عفونت‌ دستگاه تناسلی زنانه

علائم عفونت‌ دستگاه تناسلی زنان

به صورت ترشحات حجیم، زیاد، چرکی، بد بو، رنگی (کرم یا زرد رنگ به طور معمول). احساس سوزش، خارش و درد به هنگام نزدیکی بروز می‌کند. وی با اشاره به اینکه این نوع از بیماری اغلب با تغییر PH واژن شروع می شود. گفت: بعضی از عفونت‌ ها از راه جنسی منتقل می‌شود که بسیار شایع است. و در این مورد افراد باید بهداشت روابط جنسی را رعایت کنند.

با تغییر PH واژن زمینه برای عفونت مساعد می‌شود و عفونت‌ های قارچی (کاندیدایی). به دلیل عدم رعایت خشک و نخی بودن لباس ایجاد می‌شود.

عفونت‌ دستگاه تناسلی چگونه ایجاد می‌شود؟

واژینیت باکتریال به دلیل نزدیکی‌های مکرر جنسی. استفاده از دوش‌های واژینال (برای شستشو داخل واژینال) به وجود می آید. چاقی نیز می‌تواند عامل مستعد کننده عفونت های دستگاه تناسلی باشد. اغلب تشخیص واژینیت‌ها در مطب از طریق معاینه و گاهی اوقات با بررسی‌هایی مانند آزمایش میکروسکوپی انجام می‌گیرد. و برای تشخیص عفونت‌ های التهابی لگن نیز می توان از سونوگرافی هم استفاده کرد.

عفونت باکتریال برای زنان باردار عوارض بسیاری دارد

عفونت باکتریال برای زنان باردار می تواند. عوارضی مانند خطر پارگی زودرس پرده جنین. زایمان زودرس، عفونت‌ های پس از زایمان و افزایش احتمال سزارین. و یا حتی بیماری‌های التهابی لگن را به همراه داشته باشد.
دارودرمانی، راهکار قطعی درمان عفونت‌ های دستگاه تناسلی است، چون تغییر در PH واژن طی یک مدت طولانی اتفاق می افتد. طول دوره درمان نیز باید طولانی مدت باشد. زیرا در صورت کوتاه مدت بودن دوره، احتمال عود بیماری بیشتر است.

عفونت‌ دستگاه تناسلی از هر سنی می تواند شروع شود

واژینیت آتروفیک در زمان یائسگی به دلیل عدم وجود استروژن در واژن ایجاد می شود. اما سایر عفونت‌ها با شروع روابط جنسی آغاز می‌شود. و بیماری‌های کاندیدایی حتی کودکان را نیز می تواند درگیر کند.

عفونت مثانه با عفونت دستگاه تناسلی متفاوت است

بعضی از علائم این دو نوع عفونت. مانند تکرر ادرار که هم در عفونت دستگاه تناسلی و هم در عفونت مثانه مشاهده می شود. به هم شباهت دارند.
رجایی در خصوص راه های پیشگیری از عفونت‌ های دستگاه تناسلی بیان کرد: کاهش وزن، استفاده از لباسهای نخی. رعایت بهداشت روابط جنسی، کاهش مصرف دوش واژینال. و خشک نگه داشتن لباس از جمله راه های پیشگیری از این بیماری است.

واژینیت‌ها

کم عارضه‌ترین عفونت‌ها هستند. که در صورت درمان آن می توان از عفونت‌ های جدی‌تر پیشگیری کرد. بنابراین بیماران باید در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند. تا درمان واژینیت زودتر انجام شود.
بیماران در صورت تکرار عفونت‌ های دستگاه تناسلی. باید از مواد حاوی پروبیوتیک و لبنیات استفاده کنند.

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

بهترین متخصص زنان قائمشهر

چنانچه شما هم از عفونت دستگاه تناسلی زنانه رنج می برید می توانید جهت دریافت خدمات تخصصی درمانی و کنترل آن به خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. شما می توانید در صورت نیاز برای دریافت وقت ویزیت با شماره ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸ تماس حاصل فرمایید.

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید