کیت تخمک گذاری خانگی (Ovulation Kit) – دقت آن چقدر است؟

کیت تخمک گذاری خانگی (Ovulation Kit): وقتی نوبت به کیت‌ها، اپلیکیشن‌ها و موارد مشابه. برای تشخیص تخمک‌گذاری برای کمک به باردار شدن زنان می‌رسد، باید کمی در مورد آنها آشنایی داشته باشیم.
سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌ها و کیت‌های آزمایشی بوده‌ایم که وعده می‌دهند زنان چه زمانی بارور هستند. و به آنها کمک می‌کند تا باردار شوند!.

آیا این دستگاه ها به وعده خود عمل می کنند؟

بسیاری از افراد هزینه زیادی را صرف اینگونه وسایل. مانند: کیت های تخمک گذاری می کنند تا زمان بارداری را مشخص کنند. یا در وهله اول از مراجعه به متخصص متخصص زنان زایمان و نازایی اجتناب کنند!

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید یک کیت های تخمک گذاری برای نظارت بر باروری از هر نوع، در نظر بگیرید.

1 کیت تخمک گذاری
2 کیت تخمک گذاری و پسردار شدن
3 کیت تخمک گذاری و دختردار شدن
4 کیت تخمک گذاری به انگلیسی (Ovulation Kit)
5 کیت تخمک گذاری نی نی سایت
6 کیت تخمک گذاری چیست
7 کیت تخمک گذاری مثبت
8 کیت تخمک گذاری برای پسردار شدن
9 کیت تخمک گذاری مکس 14
10 کیت تخمک گذاری مدیکور

کیت تخمک گذاری خانگی

1. استفاده از کیت های تخمک گذاری خانگی (Ovulation Kit) ساده می باشد

زنانی که دوره های قاعدگی منظمی با فاصله بین 25 تا 35 روز دارند. 95 درصد احتمال دارد که تخمک گذاری کنند. به عبارت دیگر، اگر هر ماه، تقریباً در همان روز ماه، پریود می‌شوید – سیکل قاعدگی منظم دارید – تبریک می‌گوییم. شما طبیعی هستید! تأیید روز تخمک گذاری با استفاده از کیت آزمایش ادرار تمام چیزی است که تنها برای دانستن بارداری به آن نیاز دارید.

کیت های تخمک گذاری (Ovulation Kit) زیادی وجود دارد

و در بیشتر موارد، کم هزینه ترین کیت، بهترین است. برخی از زنان سیگنال ضعیف یا مبهم کیت تخمک گذاری را متوجه می شوند. اگر این اتفاق افتاد، با یک نوع دیگر از کیت های بارداری امتحان کنید. و ببینید که آیا هنوز مشکلی وجود دارد یا خیر. هر کیت کمی متفاوت است، اما اکثر آنها دارای “راهنمای استفاده” می باشند.

کیت بر اساس میزان سیگنال رنگ

به شما می گوید. که آیا افزایش LH (هورمون لوتئین کننده) بارداری را شروع کرده اید یا خیر. افزایش LH مسئول ایجاد تخمک گذاری است. هنگامی که تخمک گذاری شروع می شود. تخمک گذاری در حدود 36 ساعت اتفاق می افتد. افزایش LH در جریان خون حدود شش ساعت یا بیشتر زودتر از افزایش در ادرار است. بنابراین، بسته به اینکه چه زمانی از روز ادرار خود را چک می کنید. باید انتظار داشته باشید که 24 تا 36 ساعت پس از مشاهده افزایش LH تخمک گذاری کنید.

از آنجایی که افزایش LH

یک یا دو روز طول می کشد، آزمایش مکرر ادرار برای اینکه ببینید آیا “تیره تر” یا “بهتر” می شود مفید نیست. هنگامی که به آستانه مطابق با تخمک گذاری رسیدید. نوارهای تست خود را یادداشت کنید، آزمایش را متوقف کنید و زمان بندی را شروع کنید.

هنگامی که یک زن می تواند زمان تخمک گذاری خود را مشخص کند. می تواند برای بهینه سازی شانس باردار شدن رابطه جنسی را تعیین کند . اگر آزمایش را صبح انجام دادید و جواب مثبت بود. سعی کنید عصر همان روز و بعد از ظهر آمیزش داشته باشید. اگر آزمایش را در بعد از ظهر انجام می دهید. زمان آمیزش را تا صبح روز بعد و صبح بعد از آن انجام دهید.

2. اگر “عادی” نباشید سخت تر است

زنانی که سیکل‌های قاعدگی نامنظم دارند (تغییر طول چرخه‌شان هفت روز یا بیشتر) یا دوره‌های قاعدگی‌شان بیشتر از هر 25 روز یا بیشتر از 35 روز است، ممکن است دچار اختلال تخمک‌گذاری شوند. با این حال، برخی از زنان با چرخه در این پنجره هیچ مشکلی برای بارداری ندارند.

زمان احتمالی تخمک گذاری

اگر می خواهید بررسی کنید که چه زمانی احتمال تخمک گذاری دارید، باید 15 تا 16 روز را به عقب از کوتاه ترین سیکل های خود بشمارید و LH را از همان روز شروع کنید. برای مثال، اگر سیکل شما معمولاً 24 روز طول می کشد، آزمایش را از روز هشتم پس از شروع دوره قاعدگی شروع کنید. اگر سیکل شما معمولاً 34 تا 38 روز طول می کشد، آزمایش را از روز سیکل 28 شروع کنید.

اگر چرخه‌های قاعدگی شما نسبتاً نامنظم است

این روش می‌تواند خسته‌کننده شود. و کیت‌های تست LH را استفاده کند. یادآوری این نکته مفید است که برای اکثر زوج های سالم، داشتن رابطه جنسی حداقل دو بار در هفته برای باروری مطلوب کافی است.

3. فریب برخی از وب سایت ها را نخورید

یک مقاله اخیر در مجله Obstetrics and Gynecology تعدادی از برنامه ها و وب سایت های بدون نسخه را آزمایش کرد که با هزینه در دسترس هستند. این روش‌ها ادعا می‌کنند که به یک زن اجازه می‌دهند. «زمان تخمک گذاری» خود را با دقت بیشتری نسبت به آزمایش LH ساده شناسایی کنند. آنها توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شوند. و نیازی به اثبات ادعا وجود ندارد.

همانطور که قبلاً در مطالب گذشته نیز گفته ایم. این معمولاً نشانه ای است که خریدار باید مراقب باشد. اکثر این برنامه ها بدون نظارت پزشک ایجاد شده اند و در حدود 75 درصد موارد نادرست بوده اند!. نادرست ترین نتایج برای زنانی مشاهده شد که طول چرخه قاعدگی آنها از فاصله طبیعی 25 تا 35 روز خارج شد.

کیت تخمک گذاری خانگی

ممکن است از این کیت های تخمک گذاری اطلاعات نادرستی دریافت کنید

بنابراین آنها را توصیه نمی کنیم. اگر احساس می‌کنید که یک اپلیکیشن می‌تواند به شما حس کنترل بهتری بر فرآیند استرس‌زا تلاش برای باردار شدن بدهد. اکیداً توصیه می‌کنیم از برنامه‌ای استفاده کنید که توسط علم پزشکی پشتیبانی شده است.

به دنبال یک پزشک متخصص زنان زایمان و نازایی باشید. همچنین کیت های پیچیده ای وجود دارند که ادعا می کنند می توانند زمان تخمک گذاری را بهتر از آزمایش LH پیش بینی کنند. باز هم، اینها غیرقانونی هستند و می توانند بسیار گران باشند (هزینه آنها بسیار بالا است).
پول شما بهتر است در جای دیگری خرج شود.

کیت تخمک گذاری خانگی

منبع + کیت تخمک گذاری خانگی 

علت و تشخیص خونریزی غیر طبیعی زنانه

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید