• جراح هیسترکتومی در سقز

عمل هیسترکتومی در سقز

 هیسترکتومی در سقز

عمل هیسترکتومی در سقز :  هیسترکتومی عملی است که طی آن بخشی از رحم با کل آن برداشته می شود که معمولا یکی از روش های درمان افرادی که به سنگینی، خونریزی های دردناک، فیبروئید و پولیپ رحمی محسوب می شود که از طریق روش های غیر جراحی با مراقبت رحمی بهبود پیدا نکرده اند.

در این هنگام معمولا افراد به فکر هیسترکتومی می افتند اما این مساله پیش می آید که

چه بلایی بر سر تخمدان ها می آید؟

آیا جراحی برداشتن رحم و دهانه رحم میل جنسی را کاهش می دهد؟

 از چه نوع جراحی برای برداشتن رحم استفاده می شود؟

هیسترکتومی


هیسترکتومی(زهدان برداری)
هیسترکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن رحم زن است. رحم ، جایی است که کودک در هنگام بارداری رشد می کند. پوشش داخلی رحم منبع خون قاعدگی است.

راه های برداشتن رحم

راه های مختلفی برای برداشتن رحم وجود دارد. در گذشته شایع ترین راه برای برداشتن رحم برش از ناحیه شکم بود که این فرآیند هیسترکتومی شکمی گفته می شد.

با توجه به ماهیت تهاجمی بودن این روش بیمار باید به مدت طولانی تری در بیمارستان به سر می برد.اما امروزه روش های جدیدی با کمترین میزان تهاجم وجود دارند که از یک برش شکمی کوچک و دوربین برای برداشتن رحم استفاده می کنند که به آن هیسترکتومی لاپاراسکوپیک گفته می شود.

در این روش برش های کوچکتر و دوره ریکاوری کوتاه تری نسبت به هیسترکتومی شکمی وجود دارد. و نتایج از نظر زیبایی هم به طور کلی بسیار بهتر خواهند بود.

سرطان تخمدان

گاهی پیشنهاد می شود. که تخمدان ها باید برداشته شوند تا خطر ابتلای خانم ها به نوع خاصی از سرطان تخمدان به نام اپیتلیال کاهش پیدا کند.

این سرطان معمولا نادر است و اگر تا سن 70 سالگی یک در 70 اتفاق می افتد. متاسفانه هیچ گونه آزمایش غربالگری مناسبی برای سرطان تخمدان وجود ندارد و اکثر زنان مبتلا به این بیماری در مرحله پیشرفته ای هستند. که ممکن است بهبود پیدا کند اما درمان پذیر نیستند.

در نتیجه اکثر متخصصین زنان پیشنهاد می کنند که طی هیسترکتومی تخمدان ها برداشته شوند. که این موضوع ممکن است در زنانی که هنوز یائسه نشده اند نیز اتفاق بیفتد.

بهترین متخصص زنان سقز

اما به طور کلی برداشتن تخمدان ها ضرر بیشتری نسبت به ماندشان دارند. اگر بیماری با میزان خطر کمتر محسوب می شود و هیچ سابقه ژنتیکی یا خانوادگی سرطان ندارد. حتی المکان باید در زمان هیسترکتومی و بعد از سن یائسگی و تا 65 سالگی تخمدان ها را حفظ و نگه داری شود.

عامل سرطان تخمدان

بهتر است همه زنانی که هیسترکتومی انجام می دهند لوله های فالوپ را هم بردارند. زیرا 50 تا 75 درصد از سرطان های تخمدانی که همه ما سعی در جلوگیری از آنها داریم از لوله های فالوپ شروع می شود پس با برداشتن این لوله ها و حفظ تخمدان ها خطر این سرطان ها کاهش پیدا می کند.

تاثیر هسترکتومی بر روابط جنسی

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که اختلالات روابط جنسی در خانم ها بسیار شایع می باشد. اما به دلیل پیچیده بودن این مبحث فقط باید به ذکر این نکته اشاره کرد که درد قبل از عمل هیسترکتومی بسیار شایع می باشد

بنابراین باید سابقه بیماری و معاینات بالینی بررسی شود تا تمام علت های اختلال عملکرد جنسی مشخص شود. با فرض اینکه هیچ مشکلی در زندگی جنسی وجود ندارد این مساله مطرح می شود. که آیا هیسترکتومی در میل جنسی و ارگاسم تاثیری دارد؟

با برداشتن تخمدان پیش از یائسگی در زمان هیسترکتومی فرد بلافاصله یائسه می شود. و برخلاف روند پدیده یائسگی که طی 3 تا 5 سال اتفاق می افتد،

بهترین متخصص زنان سقز

این روند در اثر عمل جراحی  فقط 48 ساعت به طول می انجامد. کاهش ناگهانی و شدید استروژن بر شور و هیجانات جنسی، ترشحات واژن و میل جنسی تاثیر زیادی می گذارد.

به بیان دیگر اختلال عملکرد جنسی بعد از هیسترکتومی بیشتر به برداشتن با برنداشتن تخمدان ها بستگی دارد. تا خود هیسترکتومی. اما با بررسی این مساله بعد از یکسال پس از جراحی هیچ تفاوتی در تعداد، دفعات رابطه جنسی میل جنسی و دفعات شروع رابطه و ارگاسم بین زنانی که رحم را به طور کامل خارج کرده اند. و زمانی که گردنه رحم را حفظ کرده اند وجود نداشت.

هیسترکتومی فارغ از برداشتن یا بر نداشتن دهانه رحم تاثیر منفی بر روی عملکرد جنسی ندارد. هیسترکتومی با حذف نشانه هایی که به نظر می رسد رابطه جنسی را محدود می کند. مانند خونریزی زیاد و نامنظم منجر به دفعات بیشتر رابطه بعد از عمل جراحی می شود.

در صورتی که بعد از هیسترکتومی دهانه رحم نگه داشته شود لازم است. تا از طریق نمونه برداری از دهانه رحم مراقبت صورت گیرد اما بهتر است در طی این عمل دهانه رحم برداشته شود.

چگونگی عمل پیوند رحم

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

جراح و متخصص زنان در سقز

هم اکنون خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده (جراح و متخصص زنان) در سقز کردستان این عمل را در بهترین بیمارستانهای سقز و به همراه یک تیم قوی انجام می دهند. چنانچه شما هم نیاز به این عمل دارید می توانید با شماره  ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸  تماس بگیرید.

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید