بهترین دکتر زنان سقز

بهترین دکتر زنان سقز

بهترین دکتر زنان سقز پزشک متخصص زنان و زایمان توانایی لازم برای جراحی و درمان موارد مرتبط با زنان از جمله بیماری های دستگاه تناسلی زنان، زایمان ونازایی را دارد .

از همین رو نقش پر اهمیتی در سلامت بانوان و به تبع آن حفظ سلامتی خانواده دارد. پزشک متخصص زنان و زایمان در تلاش است که میزان آگاهی مردم را در مورد نیاز های مراقبتی زنان افزایش دهد تا ریسک مبتلا شدن بانوان به بیماری ها و سرطان های شایع زنان را در سطح جامعه کاهش دهد.

اکثر خانم ها باور دارند تنها زنان متاهل نیاز به مراجعه به متخصص زنان و زایمان دارند و این تفکر رایج کاملا غلط است چرا که بانوان از همان زمان طفولیت به علت آناتومی خاص دستگاه ادراری تناسلی ، ظرافت و تمایل ذاتی به حفظ زیبایی همواره نیازمند رسیدگی و مراقبت خاص هستند.

توجه!

همه ی خانم ها از سن ۲۰ تا ۷۰ سالگی می بایست به طور منظم حداقل سالی یک مرتبه جهت چکاپ و انجام آزمایش سلامت از جمله تست پاپ اسمیر و یا تجویز واکسن HPV ( واکسن پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم و زگیل تناسلی که از نه سالگی قابل تزریق هست ) به متخصص زنان مراجعه کنند.

زیرا با در نظر گرفتن افزایش چشمگیر آمار سرطان و بیماری های زنان، ناباروری، بیماری های عفونی به خصوص بیماریهای مقاربتی ( زگیل تناسلی ، تبخال تناسلی ، هپاتیت و ایدز ..) مراجعه منظم به متخصص زنان می تواند مانع از ایجاد و رشد ناگهانی غده های سرطانی، بیماری های عفونی و نازایی و … در بین زنان شود.

متخصص زنان زایمان و نازایی غربالگری بیماری‌های مختلف را انجام می‌دهد.

  • با وظایف متخصص زنان بیشتر آشنا شویم

بهترین جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی و زیبایی در سقز

به دلیل گسترده بودن حوزه ی کاری ، متخصص زنان آموزش های پزشکی مختلفی را گذرانده است که در نتیجه میتوانید در چندین زمینه فعالیت داشته باشد. دسته بندی فعالیت های متخصص زنان متناسب با نوع فلوشیب آن ها در زمینه های انکولوژی زنان، نازایی و ناباروری، پریناتولوژی، اختلالات کف لگن در زنان، لاپاراسکوپی (جراحی درون ‌بین زنان) متفاوت می باشد.

بهترین دکتر زنان سقز حوزه ی تشخیص

مقدمه

زنان در سرتاسر دنيا تقريبا همانند هم باردار می شوند، زايمان می کنند، نوزاد خود را شير می دهند و از کودکان خود مراقبت می کنند، اما اين جوامع هستند که برنامه های خدمات بهداشتی درمانی متفاوتی برای زنان باردار ترتيب می دهند. به همين دليل، اين نوشتار اطلاع رسانی را برای اطلاع شما از خدمات پزشک متخصص زنان آماده کرده ايم .

اين نوشتار اطلاعاتی به شما می دهد راجع به:

• مکانی که می توانيد در صورت بارداری يا نزديک بودن زايمان برای دريافت خدمات به آنجا مراجعه کنيد
• اتفاقاتی که در دوران بارداری، زمان زايمان و دوران پس از زايمان در بدن شما و برای نوزادتان می افتد
• حقوقی که در زمان بارداری، زايمان و در طول دوران پس از زايمان داريد
• کارهايی که در حين معاينات پزشکی دوره بارداری و در بيمارستان انجام می شود

بارداری :

بارداری : هيجان انگيز و چالش انگيز است. احتماًلاً به اطلاعات بيشتری از آنچه در اين بروشور می خوانيد نياز داريد. اگر سؤالاتی داريد می توانيد با پزشک متخصص زنان صحبت کنيد. از دوستانتان که در سقز کردستان زايمان کرده اند نيز سؤال کنيد. کتاب های زيادی در زمينه بارداری، زايمان و دوره پس از زايمان وجود دارند .بيشتر اين کتاب ها به زبان فارسی هستند و آنها را در کتابفروشی ها يا کتابخانه های عمومی می توان يافت. اگر از اينترنت استفاده می کنيد، می توانيد وب سايت هايی را پيدا کنيد که اطلاعات مفيدی ارائه می دهند. برای يافتن وب سايت هايی به زبان دلخواه خود پرس و جو کنيد.

کلمات و اصطلاحات واژه نامه بارداری

بهترین دکتر زنان سقز زمانی که باردارهستيد، وقتی موقع زايمان تان می رسد و در طول دوره پس از زايمان لغاتی خواهيد شنيد که شايد هنگام مراجعه به پزشک متخصص زنان نشنيده باشيد .اگر با اين واژه ها آشنا شويد، راحت تر می توانيد بفهميد که چه می گذرد .از اين رو در اين نوشتار سه ليست از واژه های بارداری  را ارائه می دهيم که يادگيری آنها می تواند برای شما سودمند باشد.

FATEMEH AGHAJANZADEH

واژه نامه بارداری بهترین دکتر زنان سقز

  •  باردار 
  • بارداری
  • معاينه دوره بارداری 
  • آزمايش سونوگرافی 
  • مشاوره ژنتيک 
  • ماما 
  • پزشک متخصص زنان و زايمان 
  • مرکز بهداشت عمومی 
  • موعد زايمان 
  • جنين 
  • نمونه خون 
  • نمونه ادرار 
  • فشار خون 
  • ميزان هموگلوبين يا درصد گلبولهای قرمز خون 
  • قند خون 
  • ديابت دوران بارداری 
  • پره اکلامپسی (فشارخون و پروتئين بالا در دوران بارداری) 
  • استخوان لگن 
  • واژن
  • رحم 
  • دهانه رحم 
  • سقط جنين عمدی/سقط جنين ناخواسته Abort
  • زايمان ديررس
  • نوزاد مرده به دنيا آمده 

زنان سقز

بارداری

آيا باردار هستيد؟

در صورتی که از بارداری خود مطمئن نيستيد، می توانيد آزمايشی انجام دهيد که بیبی چک گفته می شود. می توانيد Baby Check را از داروخانه تهيه کنيد و در منزل انجام دهيد.
همچنين می توانيد برای انجام آزمايش به پزشک متخصص زنان مراجعه کنيد.

معاينه دوره بارداری

زمانی که باردار هستيد، باید توسط پزشک متخصص زنان تحت نظر باشید. تصميم با شماست که برای اين معاينات نزد ماما، پزشک يا به مرکز بهداشت عمومی برويد. پزشکان و ماماها برای انجام اين معاينات آموزش ديده اند. همسر شما يا شخص ديگری می تواند شما را همراهی کند. در صورت بروز مشکلاتی در دوره بارداری، به پزشک متخصص زنان حتما مراجه کنید.

انجام معاينات دوره بارداری مزيت های زيادی دارد. سلامتی شما و نوزادتان بررسی می شود، و کمک و اطلاعاتی سودمند دريافت خواهيد کرد.

حضور به موقع به پزشک متخصص زنان

معاينات بارداری طوری برنامه ريزی می شود که بايد برای جلسه ملاقاتتان با پزشک متخصص زنان سروقت حاضر شويد. در صورتی که نمی توانيد بياييد يا به ناچار تأخير خواهيد داشت، بايد فورًاً به مطب اطلاع دهيد. اگر اطلاع ندهيد، نوبت شما برای ملاقات پزشک متخصص زنان لغو خواهد شد و بايد نوبت ديگری بگيريد.

آزمايش ها

نمونه های خون و ادرار به طور معمول در معاينات دوره بارداری گرفته می شود. اين آزمايش ها اطلاعات مهمی را درباره سلامتی شما و نيز گاهی اوقات درباره سلامتی نوزاد شما به دست می دهند.

در حدود هفته 18 بارداری تان يک آزمايش سونوگرافی به شما توصيه می کنند. همه آزمايش ها ضروری است. شما اين حق را داريد که پيشنهاد پزشک متخصص زنان را نپذيريد، اما نمی توانيد تقاضای انجام آزمايش های ديگر يا آزمايش هايی غير از روال معمول بدهيد.

امکان انجام مشاوره ژنتيک، نيز سونوگرافی در مراحل اوليه برای زنانی که در معرض خطر هستند، فراهم است. در زمان معاينه بارداری اطلاعات بيشتری درباره آزمايش ها از پزشک متخصص زنان خود دريافت خواهيد کرد.

آيا ختنه شده ايد؟

اگر بر روی شما عمل ختنه يا انجام گرفته است، بايد در معاينه بارداری آن را گزارش دهيد.

مزايای تأمين اجتماعی

اگر در طول بارداری خود بيمار شويد، بايد با پزشک متخصص زنان تماس بگيريد. در صورت عدم توانايی به ادامه کار به دليل احتمال ضرر آن برای شما يا فرزندتان، اين حق را داريد که ساير وظايف شغلی را واگذار کنيد يا مزايای بارداری را دريافت نماييد.

با پزشک خود راجع به موقعيت تان صحبت کنيد، يا اگر سؤالی داريد با سازمان تأمين اجتماعی تماس بگيريد.

پرونده شخصی زايمان شما

پرونده شخصی زايمان شما پرونده ای است که پزشک متخصص زنان اطلاعات مربوط به سلامت شما را در آن وارد می کند. پرونده شخصی زايمان تان را در پوشه ای پلاستيکی هميشه پيش خود نگه داريد.

زایمان

زايمان

سونوگرافی

به همه زنان باردار درحدود هفته هجدهم بارداری انجام آزمايش سونوگرافی را توصيه می کنند. اين آزمايش در بيمارستان مشخص شده برای زايمان شما يا در نزديک ترين بيمارستان به شما انجام می گيرد.

سقط جنين/ختم بارداری

طبق قانون ، همه زنان حق تصميم گيری برای سقط جنين را ندارند. به اين معنی که شما خودتان نمی توانید تصميم گیری کنید .

سقط خود به خود/ناخواسته

خونريزی درخلال بارداری می تواند نشانه سقط نزديک به وقوع باشد. اين وضعيت در دوازده هفته اول بارداری، به خصوص اگر اولين بارداری باشد، غيرمعمول نيست. بارداری بعدی شما ممکن است کامًلاً طبيعی باشد.

در صورتی که فکر می کنيد در حال روبرو شدن با سقط خود به خودی هستيد، بايد با پزشک تان، خدمات فوريتهای پزشکی يا يک بيمارستان تماس بگيريد.

زمانی که باردار می شويد چه اتفاقی می افتد؟ بهترین دکتر زنان سقز

باروری

اگر در جريان آميزش جنسی، تخمک زن با سلول اسپرم مرد ترکيب شود، می گوييم تخمک بارور شده است. تخمک بارور شده خود را به رحم می چسباند.

در اين جا به سرعت رشد می کند و تبديل به چيزی می شود که آن را جنين می ناميم؛ کلمه ای که برای نوزاد داخل رحم پيش از به دنيا آمدن به کار می بريم.

جنين در کيسه آمنيوتيک (کيسه آب) داخل رحم شما قرار می گيرد. بند ناف، ناف جنين را به جفت متصل می کند. جفت به رحم متصل است. جنين همه نيازهايش را از راه اکسيژن و تغذيه از طريق بند ناف دريافت می کند، و درون رحم کاملاً محافظت می شود.

وضعیت جنین

رشد جنين

وزن جنين در هفته بيستم حدود 250 گرم و قد آن حدود 24 سانتيمتر است. در اين زمان حرکت نوزادتان را درون شکم احساس می کنيد.

هر روز بارها لگد می زند و جابجا می شود. پس از 40 هفته نوزادی که هنوز به دنيا نيامده است، حدود 3500 گرم وزن و حدود 50 سانتيمتر قد دارد. پزشک متخصص زنان در هر بار معاينه، رشد جنين را با اندازه گيری شکم شما با متر بررسی می کند.

قلب جنين بسيار تندتر از قلب بزرگسالان می تپد: بين 110 و 160 ضربان در دقيقه عادی است.
پزشک متخصص زنان با استفاده از سونوکید Sonicaid بر روی شکم شما به ضربان قلب جنين گوش می دهد و آن را بررسی می کند.

پزشک متخصص زنان برای تعيين وضعيت جنين شکم شما را لمس و معاينه می کند. اطلاع از وضعيت جنين پيش از تولد اهميت دارد.

وضعيت قرار گرفتن بيشتر نوزادان طوری است که سر آنها به سمت لگن و مجرای زايمان می باشد. در بعضی جنين ها (حدود 4 درصد)، قسمت تحتانی يا پاهای آنها به سمت پايين است. به اين حالت وضعيت بريچ می گويند.

بعضی جنين ها در وضعيت عرضی يعنی به پهلو قرار می گيرند. اگر نوزاد شما در وضعيت بريچ باشد، بايد از لگن تان عکس (اشعه ايکس) بگيريد.

در اين صورت پزشک متخصص زنان می تواند بفهمد که آيا برای زايمانی طبيعی فضا وجود دارد يا نه. اگر به اندازه کافی فضا نباشد يا نوزاد در وضعيت عرضی باشد،

بهترین دکتر زنان سقز

پزشک متخصص زنان عمل سزارين را پيشنهاد خواهد کرد چون برای شما و نوزادتان بی خطرتر و مطمئن تر است.

جنين تا جايی رشد می کند که درون شکم شما می تواند احساس کند، ببيند و بشنود. جنين می نوشد و ادرار می کند. هر روز زمانی اختصاص دهيد تا بنشينيد، دست هايتان را روی شکم خود قرار دهيد و نحوه حرکت نوزادتان را احساس کنيد.

بايد چندين بار در روز حرکت و لگد زدن جنين را احساس کنيد. در صورتی که احساس کرديد آرام و بی حرکت شده است بايد معاينه شويد. اگر جنين تان برای ساعت های طولانی حرکت نکرده است، می توانيد برای معاينه با پزشک متخصص زنان تماس بگيريد.

در کتابخانه های عمومی یا فضاهای مجزی و وب سایت ها تصاويری از رشد جنين موجود می باشد.

موعد زايمان بهترین دکتر زنان سقز

بارداری به طور طبيعی 283 روز، يا 40 هفته و 3 روز يا 9 ماه طول می کشد. موعد زايمان تاريخی است که جنين 40 هفته و سه روزه می شود.

آزمايش سونوگرافی دقيق ترين روش برای تعيين موعد زايمان است. زايمان به طور معمول از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از تاريخ پيش بينی شده اتفاق می افتد.

از هر صد نوزاد تنها شش نوزاد دقيقًاً در موعد پيش بينی شده زايمان به دنيا می آيند.

موعد زایمان

هنگام بارداری در بدن شما چه می گذرد؟

بدن شما تغييرات زيادی را در طول بارداری تجربه می کند. اوًلاً سينه ها بزرگ و احتماًلاً بسيار دردناک می شوند.

شکم تان بزرگ می شود و به طور کلی ِگِردتر می شويد. کمی افزايش وزن خوب است؛ 12 تا 14 کيلو طبيعی است.

اگر وزن تان پيش از بارداری خيلی زياد بوده است، بايد برای تغيير رژيم غذايی تان کمک بگيريد. افزايش وزن بيش از حد برای شما خوب نيست.

در صورتی که وزن تان کمتر از حد طبيعی باشد نيز شايد نياز باشد رژيم غذايی خود را تغيير دهيد، زيرا در طول اين دوره بايد به خاطر خود و فرزندتان بنيه ای قوی داشته باشيد.

تغذیه در بارداری

تغذیه بهترین دکتر زنان سقز

در صورتی که عادات تغذيه ای سالمی داريد، بايد به رژيم غذايی معمول خود ادامه دهيد. لازم نيست به جای دو نفر غذا بخوريد يا غذاهای خاصی مصرف کنيد. تغذيه سالم يعنی يک رژيم غذايی متنوع شامل سبزيجات و ميوه ها.

به خاطر رشد نوزاد، کمی بيش از هميشه به ويتامين ها و مواد معدنی نياز داريد،

اما به کالری چندان بيشتری نياز نداريد. فقط اسيد فوليک و مکمل های ويتامين دی (D) لازم داريد.

پزشک متخصص زنان شما ميزان گلبولهای قرمز خون تان را بررسی خواهد کرد و به شما می گويد که آيا به ساير مکمل های ويتامينی يا قرص های آهن نياز داريد يا نه.

مواد غذايی مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی مثل پروتئين ها، هيدروکربوت ها، چربی ها، ويتامين ها و مواد معدنی هستند،

بنابراين بايد برنامه غذايی متنوع و سالمی از ماهی، گوشت کم چرب، نان سبوس دار و فراورده های غلات کامل و سبزيجات و ميوه ها داشته باشيد.

وقتی تشنه هستيد بهترين نوشيدنی آب است، اما مطمئنًاً می توانيد روزی يک يا دو ليوان شير کم چرب بنوشيد.

نوشابه های قندی گازدار، نکتارها(آبميوه با شکر افزوده) و آبميوه ها حاوی انرژی زيادی هستند.

اگر از اين مايعات زياد بنوشيد، ممکن است وزن تان خيلی افزايش يابد. مواد غذايی حاوی قند يا چربی برای شما مناسب نيستند.

برای کسب اطلاعات تغذيه ای لطفًاً به سايت مربوطه (به زبان انگليسی يا نروژی) مراجعه کنيد.

سيگار، الکل و مواد مخدر

سيگار به جنين تان آسيب می رساند زيرا نيکوتين داخل خون مادر به جنين می رسد.

يک بارداری بدون دخانيات خطر سقط جنين، زايمان زودرس و ساير مشکلات دوره بارداری را کاهش می دهد.
پزشک متخصص زنان خود برای ترک سيگار کمک بخواهيد. با مشاور ترک سيگار تماس بگيريد.

الکل نيز به جنين می رسد، پس اصلاً نبايد هيچ گونه مشروبات الکلی بنوشيد. هرچه زن باردار می نوشد،

از جمله الکل، آن را با نوزادش سهيم می شود. در صورتی که مادر مشروبات الکلی بنوشد،

نوزاد نيز در معرض آن قرار می گيرد و به همان اندازه مادر در بدنش الکل خواهد داشت. مغز نوزاد به طور خاصی آسيب پذير است،

زيرا در کل دوره بارداری هميشه در حال رشد است. الکل می تواند رشد او را مختل کرده و موجب شود کودک مشکلات يادگيری يا تمرکز پيدا کند يا با نقص هايی به دنيا بيايد.

مادر با اجتناب از نوشيدن هرگونه مشروبات الکلی در دوره بارداری می تواند بکلی از اين مشکلات پيشگيری کند.

مواد مخدری مثل حشيش (hash)، ماری جوانا (khat) و ساير مواد مخدر غيرمجاز نبايد مصرف شود.

اين مواد می توانند موجب عوارضی در دوره بارداری يا منجر به سقط جنين، و آسيب يا نقص هايی (وزن کم، بدشکلی، نشانه های ترک اعتياد و غيره) در نوزاد شود.

داروهای دوران بارداری

دارو

اگر هنگام بارداری دارو مصرف می کنيد يا فکر می کنيد نياز به دارو داريد، بايد مطمئن شويد که آن دارو برای نوزاد مضر نيست. از پزشک متخصص زنان راجع به مصرف دارو هنگام بارداری سؤال کنيد.

فعاليت بدنی

شرکت در ورزش ها و انجام فعاليت بدنی در دوره بارداری خطری ندارد. اگر در وضعيت بدنی مناسبی باشيد، بنيه و قدرت بدنی بيشتری خواهيد داشت.

بارداری، زايمان و دوره پس از زايمان فشار زيادی روی بدن شما وارد می آورد، پس خيلی خوب است که بتوانيد تا جايی که امکام دارد از نظر بدنی سالم و متناسب باشيد.

فعاليت بدنی به جنين آسيب نمی رساند. اگر قبل از بارداری فعاليتی نداشتيد، کمی فعاليت بهتر از عدم تحرک است.

به آرامی شروع کنيد و به دست کم 30 دقيقه در روز برسانيد. می توانيد 30 دقيقه را در يک نوبت انجام دهيد، يا مثلاً آن را به سه نوبت ده دقيقه ای تقسيم کنيد.

رابطه جنسی

می توانيد مثل زمان پيش از بارداری به داشتن رابطه جنسی ادامه دهيد. بعضی زنان رابطه جنسی بيشتری می خواهند، بعضی کمتر.

در مورد همسر شما نيز به همين صورت است. بايد راجع به احساساتتان در اين زمينه با هم صحبت کنيد زيرا اين کار به ادامه رابطه زناشويی تان به نحوی که برای هر دوی شما رضايت بخش باشد، کمک می کند.

برخی مشکلات معمول دوره بارداری

حالت تهوع

بسياری از زنان از تهوع صبحگاهی در هفته های اول بارداری رنج می برند. اين حالت گرچه آزار دهنده است ولی خطرناک نيست.

اين دل به هم خوردگی معمولاً بعد از چند هفته تمام می شود. کم خوردن در وعده صبحانه و آرام نشستن می تواند مؤثر باشد.

اگر آن قدر استفراغ کنيد که چند روز نتوانيد چيزی بخوريد، بايد با ماما يا پزشک خود تماس بگيريد.

در صورتی که تهوع و استفراغ مشکلی جدی برای شما باشد، درمانی ترتيب خواهند داد.

خستگی

زمانی که باردار هستيد طبيعی است که زود خسته شويد. شما و اطرافيان تان اين مسأله را بايد در نظر داشته باشيد.

در اين دوران نياز به استراحت و خواب بيشتری نسبت به زمان معمول داريد.
خستگی اغلب در هفته های اول و آخر بارداری شديدتر می شود.

خونريزی

چند لکه خون يا خونريزی خفيف در اوايل بارداری و پس از آميزش جنسی نسبتاً معمول است،

اما هميشه بايد اين مورد را با ماما يا پزشک خود در ميان گذاريد. هر خونريزی بايد معاينه و بررسی شود، گرچه در بيشتر موارد مشکل ساز نيستند.

عارضه های پزشکی در دوره بارداری

در اين جا فقط دو مورد از معمول ترين اختلالاتی را که ممکن است پيش بيايد، ذکر می کنيم

ديابت دوره بارداری/ بيماری قند

معاينه دوره بارداری وجود گلوکز(قند) را در ادرار شما، و در صورتی که وجود داشته باشد ميزان آن را در خونتان بررسی می کند.

اگر ميزان گلوکز خون شما بيش از حد باشد، ديابت دوره بارداری داريد. در بسياری از موارد، پس از تولد نوزاد اين مشکل برطرف می شود.

اما در مورد بعضی زنان، وجود گلوکز بيش از حد در خون به اين معنی است که آنها مبتلا به بيماری قند شده اند. اين يک بيماری مزمن است.

نوعی از ديابت (ديابت نوع 2) در ميان زنان جوان در کشورهای آسيا و آفريقای شمالی بيش از زنان نژاد نروژی رايج است.

اگر بيماری قند داريد، بايد يک متخصص شما را معاينه کند تا زمان بارداری و موقع زايمان تحت درمان مناسبی قرار گيريد و همچنين پس از زايمان پيگيری های صحيح انجام شود.

برای زنان بارداری که در معرض خطر ديابت دوره بارداری هستند، آزمايش های ويژه ای ترتيب داده شده است.

فشار خون بالا و پره اکلامپسی (بيماری فشارخون و پروتئين بالا در دوره بارداری)

هر بار که نزد پزشک متخصص زنان خود می رويد فشار خون شما را بررسی خواهند کرد.

اگر از حد معمول بيشتر باشد، پزشک متخصص زنان برای بررسی احتمال عارضه ای جدی به نام پره اکلامپسی، نمونه ادرار و خون تان را می گيرد.

اين عارضه سطوح مختلفی دارد. در بدترين حالت ممکن است دچار حملاتی شويد و از هوش برويد.
علت اين بيماری ناشناخته است.

نشانه های پره اکلامپسی

در صورتی که هر کدام از اين نشانه ها را داشته باشيد، بايد مستقيمًاً و بدون تأخير با پزشک متخصص زنان خود تماس بگيريد:

 سردرد شديد
 اختلال بينايی، مثل ديد لرزان
 درد در ناحيه فوقانی شکم
 استفراغ شديد
 تورم ناگهانی صورت، دست ها يا پاها

زن بارداری که به پره اکلامپسی مبتلا شده است بايد برای معاينات بيشتر به متخصص مراجعه کند.

اگر شما بيماری پره اکلامپسی داريد، شايد لازم باشد مرخصی استعلاجی بگيريد. بعضی اوقات شايد لازم باشد بستری شويد.

در صورتی که گمان کرديد مشکلی وجود دارد چه می کنيد؟

اگر احساس کسالت داريد، يا گمان می کنيد برای شما يا نوزادتان اتفاقی افتاده است، بايد با پزشک متخصص زنان تان تماس بگيريد. همچنين می توانيد با بخش زايمان يا خدمات فوريت های پزشکی تماس بگيريد.

احساسات

بيشتر زنان در دوره بارداری احساسی مثبت و هيجان دارند، اما ممکن است نگران زايمان نيز باشند.

آيا از عهده آن برمی آيم؟

آيا من و نوزادم جان سالم بدر می بريم؟

اينها سؤالاتی کامًلاً معمول هستند.

با اين حال وقتی زمان تولد نوزاد نزديک می شود، آماده زايمان خواهيد بود. شايد بی صبرتر شويد.

خيلی از زنان با خود فکر می کنند:

بذار اين زايمان انجام بشه!

سنگين و خسته شده ام.

می خوام بچه ام به جای شکمم توی بغلم باشه!

بدن شما برای تلاش بزرگ زايمان آماده می شود. به بدن خود اعتماد کنيد! زنان در سرتاسر دنيا توانايی زايمان را دارند. شما نيز می توانيد.

هر روز در هر گوشه از جهان و در هر لحظه از روز زايمانی هايی اتفاق می افتد. از عهده آن برخواهيد آمد!

اضطراب و اضطراب زايمان

بعضی زنان نسبت به زايمان دچار اضطراب می شوند. اين احساس ممکن است آنقدر پررنگ شود که همه احساسات مثبت از بين بروند.

خوشبختانه اگرمشکلات شما شديد شوند، امکان درخواست کمک وجود دارد.

بيشتر بخش های زايمان برای کسانی که ترس از زايمان دارند جلسات درمانی می گذارند.

همسرتان يا شخص ديگری که مايليد حضور داشته باشد، می تواند شما را همراهی کند.

برای تعيين وقت جلسه درمانی می توانيد خودتان تماس بگيريد يا از ماما يا پزشک تان بخواهيد اين کار را انجام دهد.

علت اضطراب شما هر چه که باشد کمک تان خواهند کرد. همراه با پزشک متخصص زنان تان خواهيد فهميد که زايمان چه تجربه خوبی می تواند برای شما باشد.

پزشک متخصص زنان سقز دکتر آقاجان زاده

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید