• جراحی TOT ، درمان بی اختیاری ادرار در زنان

جراحی TOT ، درمان بی اختیاری ادرار در زنان:

زنان به سبب بارداری و زایمان دچار بی‌ اختیاری ادرار می‌ گردند. همچنین زنان در اثر آسیب‌ های عصبی، نقص‌ های مادرزادی، سکته مغزی، ام اس و مشکلات بالا رفتن سن با این مشکل مواجه می‌ شوند.

گام نخست برای درمان بی‌ اختیاری ادرار مراجعه به پزشک متخصص می باشد. پزشک متخصص بهترین شیوه درمان بی اختیاری ادرار را ارائه خواهد داد. یک روش درمانی برای رفع بی‌ اختیاری در زنان وجود ندارد، توجه داشته باشید خیلی از زنان بدون نیاز به جراحی بهبود خواهند یافت.

جراحی TOT چیست؟

جراحی TOT : در این روش با قرار دادن یک شبکه مصنوعی (که به عنوان یک زنجیر عمل می کند) زیر قسمت میانی گردن مثانه (مجرای ادرار) از طریق یک برش کوچک در واژن ، از مثانه حمایت می کند.

سپس مش به داخل تونلی ایجاد می شود که در هر طرف گردن مثانه ایجاد شده و از طریق ران ران از طریق دو برش کوچک پوست خارج می شود. جراحی از طریق واژن انجام می شود.

سیستوسکوپی (با دوربین به داخل مثانه نگاه می کند) برای اطمینان از سالم بودن مثانه و مجرای ادرار انجام می شود. این یک روش سرپایی است و می تواند تحت بی حسی نخاعی انجام شود.

بی اختیاری ادرار در زنان

مزایای جراحی TOT چیست؟

هنگامی که ماهیچه ها و بافت های لگن شما به اندازه کافی قوی نیستند تا مثانه را تحمل کنند ، می تواند منجر به بی اختیاری ادرار (نشت) شود.

این روش باعث می شود تا مثانه به حالت اولیه برگردد و با این کار ، نشت را متوقف می کند. میزان موفقیت جراحی حدود 85 درصد است.

خطرات جراحی TOT چیست؟

خطرات جراحی شامل موارد زیر است:

  1. واکنش بد به داروی بیهوشی. این در یک فرد سالم حداقل است.
  2. خونریزی. گاهی اوقات خونریزی رخ می دهد و برای کنترل و تکمیل جراحی نیاز به برش شکمی دارد. در موارد بسیار نادر، اگر مقدار زیادی خون از دست رفته باشد، نیاز به تزریق خون است.
  3. عفونت. معمولا ًمی توان با آنتی بیوتیک ها آن را با موفقیت درمان کرد.
  4. آسیب به مثانه ، حالب یا روده . اگر اینها بسیار کم یاب صدمات رخ می دهد، آنها معمولا در زمان جراحی بدون هیچ مشکل قابل توجهی در طولانی مدت ترمیم می شوند.
  5. نیاز مکرر و فوری به ادرار کردن. این وضعیت ممکن است دو تا سه ماه پس از جراحی ادامه یابد ، سپس معمولا ًخود به خود برطرف می شود.
  6. آسیب روده. به ندرت اتفاق می افتد و ممکن است برای ترمیم نیاز به جراحی بعدی داشته باشد.

قبل از جراحی چه کاری باید انجام دهید ؟

فهرستی از تمام داروها (شامل همه داروهای تجویزی و بدون نسخه) و مکمل هایی که مصرف می کنید به همراه داشته باشید. ممکن است آزمایش خون معمولی انجام شود و متخصص بیهوشی با شما مشورت کند.

شما نباید بعد از نیمه شب شب قبل از جراحی غذا بخورید یا بنوشید (ممکن است تا چهار ساعت قبل از عمل آب مصرف شود).

بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

معمولا ً بعد از ظهر یا عصر روز عمل به خانه می روید. شما باید سعی کنید هر دو تا سه ساعت یکبار ادرار خود را دفع کنید.

وقتی احساس کردید که ادرار تان تمام شده است، از روی صندلی توالت به جلو خم شوید و سپس دوباره بنشینید و با یک فشار اضافی سعی کنید مثانه خود را کاملا خالی کنید.

اگر نمی توانید خوب ادرار کنید، به احتمال زیاد به این معنی است که هنوز تورم در اطراف مجرای ادرار وجود دارد (که برای برخی از زنان طبیعی است).

پرستار یک کاتتر تخلیه ادرار جدید را در مثانه قرار می دهد و شما به مدت سه یا چهار روز با کاتتر به خانه مرخص خواهید شد.

کاتتر تخلیه ادرار (سوند – نلاتون)

اگر با کاتتر مرخص می شوید، پرستار شما اطمینان می دهد که می توانید کاتتر و کیسه تخلیه کوچک (“نلاتون”) را مدیریت کنید.

کاتتر ظرف سه یا چهار روز در بیمارستان برداشته می شود و دوباره سعی می کنید ادرار کنید. بسیار نادر است که برای هفته دوم نیاز به کاتتر باشد. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما نتوانید مراقبت از خود را انجام دهید .

بهبودی پس از جراحی

برای شما نسخه ای برای داروهای ضد درد (معمولا ً ناپروکسن و تیلنول 3 همراه با کدئین) تجویز می شود. ناپروکسن را دو بار در روز همراه با وعده های غذایی مصرف کنید، اما در صورت ناراحتی معده آن را قطع کنید.

اگر ناپروکسن برای کنترل درد کافی نیست، از استانیفون استفاده کنید. برای جلوگیری از یبوست ، مقدار زیادی آب (شش تا هشت لیوان در روز) بنوشید و Colace (نرم کننده مدفوع) را دو بار در روز مصرف کنید. اگر ظرف دو روز اجابت مزاج نداشتید از شیر منیزیم استفاده کنید.

از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید زیرا باعث تحریک مثانه می شوند.

ممکن است دوش بگیرید یا حمام کنید. فعالیتهای معمول روزانه و خانگی بلافاصله پس از عمل قابل قبول است. با این حال ، شما باید از بلند کردن وزنه های سنگین (بیش از 20 پوند) یا فشار آوردن (دراز نشست ، ورزش های سنگین) به مدت شش هفته اجتناب کنید.

هیچ چیزی نباید تا پس از معاینه شش هفته ای در واژن قرار داده شود. بسته به خواسته های جسمی شغل خود ، ممکن است در حدود چهار تا شش هفته به کار بازگردید.

اگر به شما یک قرار ملاقات داده نشده است، لطفاً با مطب جراح خود تماس بگیرید تا برای شش هفته بعد از جراحی، یک قرار ملاقات را ترتیب دهید.

آیا باید منتظر ترشح یا خونریزی واژن باشید؟

بله ،تا زمانی که خونریزی دارید ، باید از نوار بهداشتی استفاده کنید. به احتمال زیاد برای چند روز تا احتمالا ً یک هفته پس از جراحی مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی خواهید داشت. لطفاً از تامپون استفاده نکنید.

جراحی TOT ، درمان بی اختیاری ادرار در زنان : علائم هشدار دهنده :

  • اگر تب بیش از 38 درجه سانتیگراد
  • مشکل در تنفس
  • خونریزی شدید
  • دردی که با داروی مسکن تسکین نیافته
  • قرمزی اطراف بریدگی ها
  • یا استفراغ مداوم همراه با ناتوانی

لطفاً با مطب جراح خود تماس بگیرید یا به نزدیکترین بخش اورژانس مراجعه کنید. برای چهار ساعت مایعات بنوشید. اگر هنگام ادرار کردن احساس سوزش می کنید یا فکر می کنید عفونت مثانه دارید ، با مطب یا پزشک جراح خود تماس بگیرید.

علل و علائم سندرم مثانه دردناک،درمان های رایج آن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

بهترین جراح زیبایی زنان در سقز

هم اکنون خانم دکتر فاطمه آقاجان زاده (جراح و متخصص زنان) در سقز کردستان این عمل را در بهترین بیمارستانهای سقز و به همراه یک تیم قوی انجام می دهند. چنانچه شما هم نیاز به این عمل دارید می توانید با شماره  ۰۹۱۰۹۷۰۸۹۶۸  تماس بگیرید.

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید