فواید مصرف آسپرین برای بانوان

فواید آسپیرین برای بانوان : خانمها آسپیرین بخورند! دانشمندان در طی این تحقیقات متوجه شدند زنانی که دو بار در هفته آسپرین مصرف می‌کنند. خطر مرگ بر اثر سرطان سینه را تا 71 درصد کاهش می‌دهند.

محققان مرکز پزشکی هاروارد هم‌چنین متوجه شدند مصرف آسپیرین باعث می‌شود. گسترش سرطان در بدن به میزان 60 درصد کاهش داشته باشد.

برای بررسی فواید مصرف آسپرین موضوع

فواید مصرف آسپرین: دانشمندان وضعیت سلامت 238 هزار پرستار را در طی یک تحقیق طولانی‌مدت که درمورد سلامت پرستاران بود مورد مطالعه قرار دادند. که از این تعداد 4 هزار نفر به سرطان سینه دچار شدند.

فواید آسپیرین برای بانوان

این اولین مطالعه ای است که نشان می‌دهد

آسپیرین می‌تواند خطر گسترش سرطان سینه و مرگ بر اثر آن‌ را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

اگر نتایج این تحقیقات به در دیگر مطالعات نیز به تائید برسد. می‌توان آسپیرین را به عنوان یک روش ساده ، ارزان قیمت و نسبتا مطمئن برای کمک به زنان مبتلا به سرطان توصیه کرد. که می‌تواند به آن‌ها کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

البته بیماران در حین شیمی‌درمانی یا اشعه درمانی نباید از آسپیرین استفاده کنند. زیرا ممکن است عوارض جانبی آن برای سلامتیشان خطرآفرین باشد.

همچنین مصرف آسپیرین می‌تواند

منجر به خونریزی معده شود و به همین دلیل نباید به طور خودسرانه اقدام به مصرف این دارو نمود.

محققان تحقیقی را روی 4 هزار و 164 پرستاری که مبتلا به سرطان سینه شده بودند. انجام دادند.این تحقیقات در سال 1976 آغاز شد و در طول این مدت 341 پرستار بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست دادند.

دانشمندان با انجام این تحقیقات متوجه شدند زنانی که بین 2 تا 5 بار در طول روز اقدام به مصرف آسپیرین می‌کردند. توانستند میزان گسترش این بیماری در بدن خود را تا 60 درصد کاهش داده و خطر مرگ بر اثر این بیماری را نیز تا 71 درصد کم کنند.

توضیحات تکمیلی

آیا ترکیب آسپرین و الکل بی خطر است؟

فواید مصرف آسپرین: آسپرین یک مسکن محبوب بدون نسخه است که بسیاری از افراد برای سردرد، دندان درد، درد مفاصل و عضلات و التهاب مصرف می کنند.

یک رژیم روزانه آسپرین ممکن است برای افراد خاصی مانند افرادی که بیماری مزمن عروق کرونر دارند، تجویز شود . پزشکان همچنین ممکن است مصرف روزانه آسپرین را برای کاهش احتمال سکته در افرادی که یک حمله ایسکمیک گذرا یا سکته ایسکمیک داشته اند توصیه کنند .

آسپرین بدون نسخه در دسترس است. مصرف آسپرین هر چند وقت یکبار برای درد یا پیروی از یک رژیم روزانه آسپرین طبق توصیه پزشک می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

اما استفاده از آن عوارض جانبی متعددی نیز دارد. در برخی موارد، این عوارض جانبی ممکن است با مصرف الکل بدتر شود.

خطرات مرتبط با آسپرین و الکل

مخلوط آسپرین و الکل می تواند منجر به انواع خاصی از ناراحتی های گوارشی شود. آسپرین در صورت مخلوط شدن با الکل می تواند باعث تهوع و استفراغ شود. این ترکیب همچنین می تواند باعث زخم، سوزش سر دل، یا ناراحتی معده شود یا آن را بدتر کند.

این عوارض جانبی معمولاً جدی نیستند اما می توانند باعث ناراحتی شدید شوند.

بر اساس سازمان غذا و دارو (FDA)منبع مورد اعتماد افرادی که به طور منظم آسپرین مصرف می کنند باید مصرف الکل خود را محدود کنند تا از خونریزی گوارشی جلوگیری کنند .

برای زنان سالم در تمام سنین توصیه نمی شود و مردان بالای 65 سال بیش از یک نوشیدنی در روز هنگام مصرف آسپرین مصرف کنند. برای مردان کمتر از 65 سال، مصرف بیش از دو نوشیدنی در روز هنگام مصرف آسپرین توصیه نمی شود.

همچنین بخوانید فواید شنا برای زنان در دوران بارداری

در بیشتر موارد

اگر دوز توصیه شده آسپرین را مصرف کنید و بیش از حد توصیه شده توسط FDA مصرف نکنید، خونریزی معده موقتی است و خطرناک نیست.

اما در برخی موارد، به خصوص زمانی که فرد بیش از دوز توصیه شده آسپرین مصرف می کند و بیش از مقدار توصیه شده الکل می نوشد، چنین خونریزی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

در یک بزرگ مطالعه منبع مورد اعتماد محققان دریافتند که خطر نسبی خونریزی گوارشی در افراد با مصرف 35 یا بیشتر نوشیدنی الکلی در هفته 6.3 برابر افزایش می یابد. این میانگین یا پنج نوشیدنی یا بیشتر در روز مصرف می شود که بسیار بیشتر از توصیه های FDA است.

خونریزی گوارشی به صورت مدفوع قرمز تیره یا سیاه، یا خون قرمز روشن در استفراغ ظاهر می شود، اما همیشه دیدن آن آسان نیست. در طول زمان می تواند منجر به از دست دادن خون خطرناک و کم خونی شود. با این حال، اگر به سرعت درمان شود، چنین خونریزی های گوارشی معمولاً تهدید کننده زندگی نیستند.

آیا اندازه دوز مهم است؟ فواید مصرف آسپرین

دوز آسپرین که برای شما بهترین است به سابقه سلامتی شما بستگی دارد. دوز بسیار پایین آسپرین، که اغلب به عنوان “آسپرین کودک” شناخته می شود، 81 میلی گرم است. این رایج ترین مقدار تجویز شده برای کسانی است که حوادث سلامتی مرتبط با قلب داشته اند.

یک قرص آسپرین با قدرت معمولی 325 میلی گرم است و بیشتر برای درد یا التهاب استفاده می شود.

با این حال، صرف نظر از دوز آسپرین شما، مهم است که به توصیه های FDA و آسپرین و الکل پایبند باشید. کسانی که در حین مصرف دوز کم آسپرین نوشیدنی می نوشند همچنان در معرض خطر عوارض جانبی نامطلوب هستند. این درست است حتی اگر آنها مستعد خونریزی یا تحریک معده نباشند.

آیا به از بین بردن آسپرین و الکل کمک می کند؟ فواید مصرف آسپرین

هیچ توصیه تخصصی در مورد مدت زمانی که باید بین مصرف آسپرین و الکل صبر کنید وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بهتر است در طول روز تا حد امکان از مصرف آسپرین و الکل خودداری کنید.

در یکی بسیار کوچک، تاریخ مطالعهمنبع مورد اعتماد پنج نفری که یک ساعت قبل از نوشیدن 1000 میلی گرم آسپرین مصرف کرده بودند، غلظت الکل خونشان بسیار بالاتر از افرادی بود که به همان میزان مصرف کردند اما آسپرین مصرف نکردند.

اگر قصد دارید عصر بنوشید، صبح به محض اینکه از خواب بیدار شدید آسپرین خود را مصرف کنید. این ممکن است اثرات را به حداقل برساند، حتی اگر از داروهای طولانی رهش استفاده می کنید.

غذای آماده

آسپرین دارویی است که میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند و اگر به درستی استفاده شود، اغلب بی‌خطر است. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی آسپرین را تجربه کنند مانند:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • ناراحتی معده
  • سوزش سردل
  • زخم ها
  • خونریزی گوارشی

هنگامی که آسپرین همراه با الکل استفاده می شود، احتمال تجربه این عوارض جانبی افزایش می یابد. اگر تصمیم به نوشیدن الکل در حین مصرف آسپرین دارید، رعایت توصیه های FDA در مورد مصرف روزانه الکل بسیار مهم است.

همچنین، قبل از مصرف الکل در حین مصرف آسپرین، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

منبع +

ارتباط بین قرص های ضد بارداری و میگرن

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک (ovarian) (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع است که تنها در ایالات متحده بیش از 5 میلیون زن را تحت تأثیر قرار می دهد. در سندرم تخمدان [...]

  • بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم بروکلی و سبزیجات بهترین غذاها برای داشتن سینه های سالم: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم سرشار از ویتامین های A و C [...]

  • راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

نقطه جی در زنان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

نقطه جی در زنان نقطه جی تحقیقات اصلی در خصوص آناتومی/فیزیولوژی نقطه جی (ٰG-Spot) در دستگاه تناسلی زنانه؛ وجود آناتومیکی نقطه جی هنوز ثابت نشده است. G-Spot Anatomy [...]

  • رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكی

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

علت درد هنگام نزديكی علت درد هنگام نزديكی: زنان ممکن است در حین رابطه جنسی (دیسپارونی dyspareunia) هنگام تلاش برای دخول، یا در حین و یا بعد از مقاربت دچار درد شوند. درد در [...]

  • تمرینات کگل

تمرینات کگل

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

تمرینات کگل  تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات زیر رحم، مثانه و روده (روده بزرگ) کمک کند. آنها می توانند به مردان و زنانی که مشکلات نشت ادرار یا کنترل روده دارند کمک [...]

  • زایمان طبیعی

زایمان

دسامبر 22nd, 2021|0 Comments

زایمان مادر شدن تان را تبریک می گوییم. واژه نامه زایمان: انقباضات، دردهای زایمان، دردهای ناگهانی زایمان →√ فاصله انقباض ها →√ مایع آمنيوتيک، آب →√ پاره شدن کیسه آب [...]

متخصص زنان و زایمان در سقز ، متخصص زنان سقز ، جراح زنان در سقز ، جراحی زیبایی زنان سقز، دکتر آقاجان زاده متخصص زنان سقز، پزشک زنان در سقز ، دکتر آقاجان زاده سقز

دکتر فاطمه آقاجان زاده

خدمات پزشک

در زیر شرح برخی از خدمات ارایه شده توسط خانم دکتر آقاجان زاده

تست غربالگری سرطان
عوارض و مزایای آی یو دی
کورتاژ تشخیصی در سقز
آزمایش پاپ اسمیر
درمان بی اختیاری ادرار | روش TOT
افتادگی مثانه
تست بدون استرس NST چیست

نیاز به مشاوره پزشکی دارید؟

تماس بگیرید